Lillegull2008&2010 Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hvordan er egentlig det? Hva er symptomene deres? og er det et stort problem hver dag eller bare når de er syke?
2 gutter og 1 jente Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Min har en mild form for astma, fom blir utløst av infeksjon. altså når han blir forkjølet. Det viser seg hovedsaklig som en stygg og langvarig hoste som tidvis kan slite han helt ut og gjøre han veldig anpusten og tett i noen dager og opp til uker. Han får medisin daglig (flutide) Og en annen medisisn (ventoline) ved behov. Etter at vi begynte med medisinering har han vært mye bedre og hosten har gitt seg mye raskere.
UpsyDaisy Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Gutten vår har det veldig på samme måte som "2 gutter og 1 jente". Han kan også få en fryktelig hoste når det er veldig kaldt om vinteren. På sommeren er han uten medisiner og det går kjempe fint. Håper han vokser det av seg...
Lillegull2008&2010 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2011 Er det tørrhoste eller slimhoste de har? var dere mye til legen før de fikk diagnosen? Dere skjønner, jeg har en liten kar på 1,5 år som har vært mye syk siden han kom til. begynte med en lungebetennelse når han var 2,5 mnd, og siden har det gått slag i slag. Mye syk, et par lungebetennelse, noen ørebetennelser og rs virus en gang. nå har han vært forkjølt i 7 uker, og de siste 3 har han vært plaget med litt hoste. og spesielt de siste 3 dagene, hoster til han spyr og er så veldig veldg sliten. men både fastlegen og legen på sykehuset mener han ikke bestandig har de typiske knatrelydene på lungene som et astmabarn skal ha, også skulle han vært mer plaget av hoste og anpusthet til vanlig. men det er bare når han blir syk, da hoster han, og er alltd langvarg syk. frisk en uke, så er det på`n igjen. sånn var det ifjor, og det ser ut til at det har begynt sånn allerede. så jeg skjønner at han ikke har en sterk type astma, men jeg mener han kanskje har en mild, og skulle gjerne hatt en medisin til han når det blir så ille som akkurat disse dagene.. men har ikke orka å oppsøkt lege fordi vi er bortreist og fordi jeg føler det er nytteløst. også får han den tunge pustinga med magen hver gang. noe som iallefall står på nett at det er et tegn på astma. tok en allergi test på sykehuset i fjor, men den ga ingen utslag, så da var konklusjonen; en gutt med hyppige infeksjoner, men ikke astma. det er jeg jo selvfølgelig glad for, men er det NOE som kunne ha hjulpet han når det er som verst hadde jo ikke det gjort noe akkurat.... beklager at dette ble langt, håper noen tar seg tid til å lese. er det noe jeg burde fortstette å kjempe for eller skal jeg bare innse at han er en gutt med bare hyppige infeksjoner??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå