Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Er egentlig lei av å måtte "forsvare" for folk hvorfor jeg skal ha planlagt keisersnitt. Noen fler som har det sånn?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Nja, men folk er generelt interessert i hvorfor. Særlig siden jeg har født før. Det er ikke noe jeg er så interessert i å formidle.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, jeg tenker at folk som føler ubehag ved at de må forsvare det egentlig ikke hadde trengt det. Folk som virkelig må ha det av medisinske årsaker trenger ikke kvie seg for spørsmålet. Så, HI hvorfor skal du ha det?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Når jeg forteller at det blir planlagt keisersnitt, får jeg spørsmål om hvorfor det? Du vet at det er best for barnet å bli født vaginalt.. Ja, jeg vet alt det der, dette er mitt tredje barn..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har to traumatiske fødsler bak meg, derfor..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg fikk innvilget ks pga angst. Angsten henger sammen med tidligere opplevelser, noe jeg ikke var interessert i å dele med hvermannsen, så jeg diktet opp en medisinsk grunn.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, har absolutt ikke noe problemer med å svare på hvorfor det ble KS. Føler ikke at jeg må forsvare, men skjønner helt klart at folk lurer på hvorfor - spesielt siden jeg har født vaginalt før.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg får det spørsmålet om hvorfor jeg hadde keisersnitt (hadde akutt) Jeg ville nok ha spurt om hvorfor, men det er pga at jeg fatter ikke at noen som kan føde "normal" tar keisersnitt... var det verste jeg hadde opplevd syntes jeg, var ikke skikkelig gangbar før etter 3 uker
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, jeg føler ikke jeg må forsvare meg som du sier. Det er jo en god grunn til at jeg måtte ha planlags snitt med siste, og jeg har ingen problemer med å oppgi den grunnen. Synes selv det er veldig trist at jeg ikke kunne føde vaginalt, men sikkerheten til barnet er selvfølgelig viktigst og sjansen for at noe skulle gå galt var altfor stor. Hvorfor ser du på det som forsvaring? Om det er en grunn til at keisersnitt er et bedre/tryggere alternativ enn vaginal fødsel så er det vel ingenting å forsvare? Det er jo legene som tar den avgjørelsen og ikke du...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg skal ha planlagt KS, av 3 grunner. Grunn 1 er trangt bekken (som er medisinsk grunn). Grunn 2 er at pga mitt trange bekken endte forrige fødsel i akutt ks etter en lang fødsel med flere medisinske inngrep. Grunn 3 er at jeg har vært utsatt for overgrep i barndommen, og den lange fødselen med flere medisinske inngrep og flere forskjellige jordmødre og leger som skulle "oppi der" hele tiden så har jeg slitt med store traumer siden. Hvorfor skulle jeg fortelle dette til folk jeg knapt kjenner? Jeg sier bare grunn 1, trangt bekken. Men da er dt alltid noen som skal spørre og grave: får du ikke lov til å prøve å føde vaginalt da, kjenner noen med trangt bekken so fikk det til osv... Hvorfor skulle jeg prøve når bekkenet vikelig ER trangt, og jeg sist hadde så store traumer at jeg ble suicidal? Og hvorfor skulle jeg måtte forklar meg? Planlagt KS er definitivt best for meg, babyen i magen og resten av familien min. Vet at flere med planlagt KS på nr 2 har vært utsatt for det samme, så dere bør tenke dere om før dere begynner og spørre og grave om slike ting. Det gjør vondt!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, egentlig ikke. Har ikke fortalt det til alle heller, men de som spør får svar. Har ikke opplevd at noen spør om hvorfor, kanskje bare de aller nærmeste. Har hatt 3 planlagte ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå