Gå til innhold

kan man skade babyen i magen ved å


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

trykke for hardt når man kjenner på magen når h*n spenner\beveger seg?

 

føler avåtil samboer må trykke litt "inn" for å kjenne bevegelsene godt utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, da har du tydeligvis ikke vært med på noen skikkelig undersøkelser enda.

Nei, skal mer enn litt hard trykking til for å skade en baby inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, jeg har kanskje ikke det:P er "bare" 22 uker. samboer er redd for å kjenne skikkelig i fare for å skade mini.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal det skade fosteret/ babyen så må det være kraftige slag, kveselser/ klemskade som også ville skadet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Nå er jo ungen godt polstra i magen. Jeg pleide å dytte litt tilbake der det kom spark, fikk da respons med spark tilbake. Så de kan nok kjenne det, men tror heller at det er positivt.

Når det gjelder å kjenne noe utvendig tidlig i svangerskapet så er ikke det vanlig. Joda, men kjenner selv at det rører seg, men skikkelige spark som kjennes utvendig kommer helst senere, for mange ikke før i tredje trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er så godt beskyttet av fostervann at tror ikke du skal engste deg. det er heller ikke farlig å ligge på magen når man er langt på vei. og har du kjennt hvordan JM og legen kjenner på babyen når de skal kjenne om hodet er festet eller hvilket leie den ligger i? ikke akkurat behagelig knaing. Babyene er nok ikke så skjøre som man skulle tro heller.. de blir ikke akkurat behandlet som porselen når de kommer ut etter fødsel. Det vil altså ikke føles for baby som du kliper eller dytter finger i huden på den, for fostervannet demper en god del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...skjerp dere damer!

 

Tror dere at morkaka ligger inntil en betongvegg eller? Slik at når du dytter fra den ene siden, så klemmes den mot veggen? Du er jo laget av kjøtt og blod, når du dytter inn fra ene siden, ja så buler den ut på andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHH, NÅ SYNS JEG DERE TO SISSTE HER BØR SKJERPE DERE HELLER!! det må da vel være lov å spør om ting en lurer på her inne uten å få ufordragelige svar vel! herlighet- mulig HI er førstegangs- og det er ikke alt man vet- derfor bruker man slike forum som dette for å få konstruktive svar!

 

HI: nei, det skal litt til for å skade babyen i mage. de er ganske hardhendte på undersøkelser hos jordmor og lege. men siden du er 22 uker er det mulig du ikke har opplevd det enda. kjenn så mye du vil på magen. det er vel mer slag og slike ting som kan være skadelige.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dyttet mye til magen min da jeg var høygravid. Fikk ingen problemer. Men det jeg gjorde mye da jeg var gravid og skulle sjekke om det var liv i babyen, så lå jeg på ryggen med en fjernkontroll på magen. Når fjernkontrollen rørte på seg, spratt litt, så drev babyen å sparket eller røre på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På slutten av svangerskapet klemmer jordmoren så hardt for å kjenne hvordan babyen ligger at det kan gjøre kjempevondt (for mammaen), så tror nok ikke dette er noe å engste seg for. Dessuten tåler babyen en fødsel, jeg vil tro det er en mye større påkjenning enn å bli dytta litt på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...