Gå til innhold

Dere med gutter på 2år og eldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tid begynte dere med potte? Og satt gutten å tisset på potten?

Hva gjør de litt eldre på doen, sitter eller står?

Tenker så mått på å intrdusere potte etterhvert, men aner jo ikke hvordan jeg skal gjøre det angående tissingen. Sitte eller stå liksom.. Hmmm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

do ring fungerte bedre her. potte var ikke stas..

do ring og krakk foran do så ungen kommer seg opp.

Skrevet

Eldste gutten her hoppet over potte, sto og tisset som pappa og bæsjet med do-ring. Nå er han 11 år og står når han tisser, bortsett fra om morgenen, da sitter han.

Lillebror var redd for do, han var stiv som en stokk og niholdt seg i kanten, ikke lett å bæsje da ;)

Så da ble det potte. Han sto og tisset på do, bæsjet på potta. Men det tok bare en liten måned så bæsjet han på do med do-sete. Nå er han 7 år og står når han tisser bortsett fra om morgenen.

Det med å tisse sittende om morgenen er det jeg som har innført, mannen min gjør også det. Menn tømmer ikke blæra 100% når de står, det må de sitte litt fremoverlent for å gjøre (akkurat som oss) så det er anbefalt at menn tisser sittende minst en gang i døgnet for å unngå at det blir stående gammel urin i blæra.

Skrevet

Vi har ikke brukt potte idet hele tatt. Bedre å gå rett på doen.

De har sittet på doring , men pappaen (takk skal han ha) lærte dem tidlig at gutter står og tisser.

Det har endt med litt tørking og vasking rundt doen, men stoert sett klarer de å treffe.

Skrevet

Eldstemann hoppet over potte og gikk rett på doen. Sluttet med bleie da han var 3,5. Han er 5 år nå og står og tisser.

Minstemann på 2,5 år bruker potta og en sjelden gang doen.

Prøver å lære eldstemann (5-åringen) å sitte når han tisser. Både for å tømme blæra helt og for å unngå urinsøl...

Jeg har tre sønner.

Ser for meg mye urinvask fra gulv og do i fremtiden med fire mannfolk i huset...

Skrevet

Begynte med potte da han var 7 mnd, kun til bæsjing. Har bæsja på potta siden. Tisser på potta morgen og kveld også, og ellers hvis vi minner ham på det. Sitter litt på do med doring også. Han er litt over 2 år.

Begynn tidligere er mitt råd! Synes nordmenn/folk i vesten begynner alt for seint med bleieavvenning, og da blir det ofte vanskeligere.

Skrevet

Begge mine har begynt med potte når de har vært ca 1,5år. Ikke fast og ikke "tvang", men når de har hatt lyst til det selv. Eldste begynte med doring når vi begynte treningen litt mer systematisk og sluttet med bleie noe før han var 3år. Han sitter alltid på do og vi har ikke tenkt å lære han å stå på lenge enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...