Gå til innhold

Skal spare til langt hår på jentene mine og lurer derfor på hvor ofte må vi klippe tuppene for at det skal holde seg friskt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har litt peiling på hår? De ønsker seg langt hår begge to men i går måtte jeg klippe av det tjafset som var der for å få alt jevnt og fint. ser nå mye bedre og fyldigere ut, sånn ca ned til skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som du har gjort, få klippet av det slitte så håret får en "ny start". Så er det greit å vedlikeholde med klipp ca hver 6-8uke, en cm eller så. (håret vokser ca 1cm i mnd). Bruk gjerne spraybalsam i tillegg til vanlig balsam, og prøv å ikke plassere hårstrikken på samme sted hver gang, men varier litt imellom flette og heste hale. Da slipper du at det blir slitasje akkurat der strikken er. :)

 

Men noen, barn eller lyshårede f.eks, får ikke alltid til å gro det så langt før det ser slitt ut i endene. Da er det faktisk penere å helder holde det til skuldrene, men at det ser litt tykkere ut :)

 

hilsen tidl. frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. ja mine er begge veldig lys i håret og det er ikke så tykkt. eldste har mye fall i håret også så det vokser litt "treigere" eller ser sånn ut i allefall. skal prøve å holde håret friskt fra nå av, så kanskje til sommeren er det blitt lengde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi kan si at "alle" skal klippe seg så og så ofte... For vi har alle ulikt hår. Noen har hår som fliser seg fort/ blir mer slitt.

Min datter på 4 år trenger kun å gå til frisøren hver 6.mnd for å klippe tuppene. Vi er der jo ofte for å klippe luggen, men hver gang sier frisøren at vi kan vente med å klippe tuppene.

Hun er også lys i håret - men både jeg og alle ungene har et veldig sterkt hår. Kan ikke huske når jeg har fått flisete hår engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt beste råd er å sjekke tuppene for slitte hår. (de fliser seg opp). Da er det på høy tid å finne frem saksa!

(har selv hatt langt hår i mange år og gjorde det på den måten)

 

Vår snupp "sparer" også, men har foreløpig forholdsvis kort hår. Vi sørger for å holde en slags sveis på henne og da blir hun klipt tupper på bak samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klipp noen få cm hver måned. Ikke mer enn 3-4 cm. Slik fikk iallefall jeg langt og tykt hår som jeg har hatt siden omtrent 2.-3. klasse til nå. Du risikerer å måtte klippe av altfor mye av lengda til jentene om du ikke klipper håret jevnlig da det vil slites oppover. Slitt hår er ikke pent, dessuten er det upraktisk med tanke på å gre håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skrev lenger oppe....

 

Jeg er ikke enig i at alle må klippe håret en gang i mnd. For det er ikke alle som har hår som slites så mye.

Hos oss går det nesten 6 mnd mellom hver gang, og selv da er det nesten ikke slitt!

Mener ikke at alle kan gå så lenge - men om barna sparer, så kan man jo vente med å klippe det når det faktisk ikke er slitt i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, snakk om flisespikkeri da...

 

Ja, jeg skrev også CA hver 6-8uke. Kommer helt ann på alder og hårkvalitet.

 

Men jeg vurderte det også sånn at HI var smart nok til å forstå at hvis håret ikke var slitt i det hele tatt, så var det ikke behov for klipp så ofte ;)

 

Problemet jeg ofte så med foreldre når jeg jobbet som frisør var at de ventet alt for lenge, og når tuppene har blitt slitt så "spiser det seg" oppover i håret og da må man klippe mer en du har rukket å spare. Er du usikker, så stikk innom en frisør innimellom og bare spør de om de "syntes at dette burde klippes snart?" Så gir de de et ærlig svar :)

 

Håret vokser i snitt 1cm i mnd (litt mer om sommeren,litt mindre om vinteren og selvfølgelig noe individuelle forskjeller(jeg må passe på å gi korrekt info med teskje har jeg forstått utifra inlegg over..;).) Og krøllete hår vokser like raskt, men det virker ikke sånn fordi håret "krymper litt" med krøllene :)

 

Hilsen tidl frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er HI og klarer fint og se ann håret som du mener tidl.frisør over her. jeg ville bare ha en sånn ca tid på hvor lenge det burde gå i mellom. jeg og mine jenter har ikke sterkt, tykkt hår, så vi må nok til frisøren annenhver mnd ja. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...