Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 A worried woman went to her gynecologist and said: 'Doctor, I have a serious problem and desperately need your help! My baby is not even 1 year old and I'm pregnant again. I don't want kids so close together.' So the doctor said: 'Ok and what do you want me to do?' She said: 'I want you to end my pregnancy, and I'm counting on your help with this.' The doctor thought for a little, and after some silence he said to the lady: 'I think I have a better solution for your problem. It's less dangerous for you too.' She smiled, thinking that the doctor was going to accept her request. Then he continued: 'You see, in order for you not to have to take care of 2 babies at the same time, let's kill the one in your arms. This way, you could rest some before the other one is born. If we're going to kill one of them, it doesn't matter which one it is. There would be no risk for your body if you chose the one in your arms.' The lady was horrified and said: 'No doctor! How terrible! It's a crime to kill a child!' 'I agree', the doctor replied. 'But you seemed to be OK with it, so I thought maybe that was the best solution.' The doctor smiled, realizing that he had made his point. He convinced the mom that there is no difference in killing a child that's already been born and one that's still in the womb. The crime is the same! If you agree, please SHARE. Together we can help save precious lives! Love says, 'I sacrifice myself for the good of the other person.' Abortion says, 'I sacrifice the other person for the good of myself.' By: Life is Dangerous: Let's Ban It Av: Jayna Stechschulte
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Herregud.. Dette er noe av det værste jeg har lest... Det skal sies at jeg ikke er noe fan av abort..og er totalt i mot det for min egel del.. (altså at jeg aldri hadde tatt en selv) Men dette ble moralisering på høyt nivå..og en legen ville aldri kunne ha sagt noe slikt.. eller arbeidet som lege om han hadde hatt denne måten å fremtre på...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Var akkurat det jeg hadde tenkt å si, 15:23..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 De eneste som bruker det der er de kristne. Iallefall er det mitt inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Typisk sykt og amerikansk bibelbelte-fundamentalisme bullshit. Bare de som kunne finne på sånt..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Glad ingen jeg har på fb er så hjernedøde at de poster denne!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er imot abort men dette var bare tåpelig skrevet. Dummeste jeg har lest.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 de som har tatt abort, uansett grunn trur jeg kommer til å reagere litt, deriblant meg.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er sterkt imot abort -med unntak av i ekstreme tilfeller-, men synes likevel dette er idioti på høyt nivå.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #12 Skrevet 17. oktober 2011 Det er rett og slett utrolig guffent å tenke på hvor mye inflytelse de alvorlig sinnsforstyrrede amerikanerene har i verden.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #13 Skrevet 17. oktober 2011 Ja det er jo kun amerikanere som snakker engelsk. Dere vet jo ikke at dette er fra USA.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #14 Skrevet 17. oktober 2011 Nei, men det er en veldig typisk amerikansk tekst! Beklager hvis jeg fornærmer noen.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #15 Skrevet 17. oktober 2011 Åjoda, dette er typisk en amerikansk kristenfundamentalist. Et raskt søk på Google, bekrefter mistanken.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #17 Skrevet 17. oktober 2011 Dette ER en typisk amerikansk tekst, sånn er det bare. Mest idiotiske jeg har lest, for övrig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #18 Skrevet 17. oktober 2011 Åjoda, dette er typisk en amerikansk kristenfundamentalist. Et raskt søk på Google, bekrefter mistanken.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #19 Skrevet 17. oktober 2011 Men folkens, forklar meg: Hvorfor er dette så innmari dumt? Hvorfor er det så utenkelig å forestille seg at noen faktisk ser på livet som hellig, også før barnet er født? Hvor går grensen for når en abort er "greit" og når det blir kriminelt? Hva med abort i 9. måned, på et friskt foster? Er det ok? 7. mnd? 6. mnd? 5. mnd? 4. mnd? Denne historien er spissformulering. De færreste mener at det er helt det samme å ta livet av et barn som lever. Men: Jeg har ikke sett noen av dere komme med motargumenter. Dere bare sier at det er idiotisk. På hvilken måte er det idiotisk? (Jeg er ikke akkurat enig med disse folka, altså. Men jeg er litt overgitt over den ubegrensede troen på at det synet man slelv har på livet er det eneste rette)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #20 Skrevet 17. oktober 2011 Hvorfor er teksten idiotisk? For de som mener at abort er drap så kommer jo poenget frem.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #21 Skrevet 17. oktober 2011 Ok, jeg mener det er latterlig fordi abort ikke er juridisk drap. Det er en lovlig handling. Moralsk fordømmelse av denne sorten er kvalmende og uetisk. Det gjøres i svært mange tilfeller ikke utfra egoisme, men utfra en tanke om at man ikke vil kunne gi barnet et godt liv. Videre mener jeg at et liv er noe som kan eksistere på egen hånd, altså noe som utvikles en stund etter grensen for selvbestemt abort. Jeg er selvfølgelig ingen tilhenger av abort som prevensjon, og jeg har aldri hatt abort selv.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #22 Skrevet 17. oktober 2011 Historien har jo et poeng da... Det er jo et barn med en gang man blir gravid. Selvsagt ingen lege her i norge som hadde sagt noe slikt. kansje ingen som har sagt noe slikt nå i vår tid.. men hvorfor kan en person ta livet av det barnet hun har i magen men ikke det i armene... Kunne du tatt abort i 8-12 uke på et av di barna dine som ligger i sengen sin og sover nå? Hvis man ikke vil bli gravid så bruker man prevansjon, har man opplevd og bli gravid på prevansjon så bytter man eller holder seg unna sex. Synes det er alt for lett løsning og kunne gå til legen og bestille en abort fordi man ikke vil ha barn. Man har sex så får man ta konsekvensene for det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #23 Skrevet 17. oktober 2011 abort er ikke juridisk drap i Norge. Det er det i en del andre land. Det finnes mange lover og regler man er i mot, og da er det legitimt å kjempe for å endre disse reglene. Dette har feks homobevegelsen gjort. Homofili var forbudt ved lov i Norge frem til en gang sent på 1900-tallet, husker ikke årstallet nå. Jøder hadde lenge ikke adgang til det norske riket. Den norske staten tvangssteriliserte tatere. Ingenting av dette var juridisk galt, likevel kan vi vel enes om at de som har kjempet frem homofiles rettigheter, og stanset tvangssteriliseringen gjorde det rette? Selv om de var i mot noe som var regulert i norske lover. SÅ om man faktisk mener at abort er drap (juridisk eller ikke) må man ha lov til å argumentere mot abort, selv om det er tillatt i norsk lov.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #24 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg synes teksten forteller i klartekst hva en abort faktisk er.Det er jo å ta et barns liv,bare at dette barnet ligger i magen. I følge det jeg tror på,så er livet hellig fra unnfangelse og til naturlig død. Men alle har lov til å mene det de vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå