Gå til innhold

Dersom man hører drittsnakking om seg selv. Konfrontere vedkommende eller gjøre som ingenting?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde du gjort?

 

Personlig har jeg konfrontert en person som har gått og snakka dritt om meg. Hun benektet dette, og har prøvd å snu dette til at JEG er gal. Hun har null selvinnsikt, og vi er selvfølgelig ikke på talefot lengre.

Kom altså ingenting godt ut av det.

 

MEN jeg har fortalt henne hva jeg har hørt, og det viser at dritten hun sprer, slår tilbake på henne selv. Så for min del har jeg oppnådd noe.....

 

Men det hadde jo selvfølgelig vært enkelt å bare heve seg over det også. Hvis man klarer det.....;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes også det er greit å gjøre det. Og det kan være hensiktsmessig hvis begge er såpass voksne, at man kan ta det opp på en saklig måte. Og at den som sprer ryktet, faktisk kan innrømme det, og forklare hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konfronterer om slikt skjer. Om noen har noe å si om meg bør de ha baller nok til å si det til meg. Min filosofi er at jeg sier aldri noe om noen jeg ikke kan si til dem og jeg har null respekt for folk som ikke har samme filosofi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på.... Jeg er vant med å konfrontere, men etter å ha konfrontert min arbeidsgiver x antall ganger, og det er konstruktiv kritikk eller synspunkter, så er jeg lei... Kommer ingen vei og det blir bare sur stemning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker helst på ond sladder, kun for å skade deg og familien din. Kan gjerne være sann, men som man selv ikke ønsker å gå rundt å informere andre om. Spesielt når man har flyttet til et annet sted.

 

Enkelte ser på det å informere andre om alle andres svakheter, som sin store oppgave i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de to førstnevnte, slik har jeg alltid sett på ting også, ikke minst for å stå opp for seg selv og bevare selvrespekten. Men jeg sier bare, pass på hvem dere dumper borti! Jeg bodde i en liten bygd der jeg gjorde den feil å involvere meg med broren til et menneske du virkelig ikke vil komme på kant med. Hun begynte å sette ut rykter om meg, ringte til og med til arbeidsplassen min og kalte meg udugelig både som fagperson og menneske. Som den personen jeg er, liker som sagt å ta tyren ved hornene, så ringte jeg henne for å si hva jeg syntes om svertekampanjen hennes. Da slapp helvetet løs! Dette er en person som overhode ikke tåler at folk står opp mot bøllingen hennes. Ble så ille at jeg måtte ta halen mellom bena og rømme bygda. Så bare et lite ord til advarsel: vær litt forsiktig med hvem du går i kamp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig der 14:53. Noen er fæle å komme på kant med. De er så sneversynte at det er helt skummelt.

 

De kan prate om andre, men gud forby om noe kommer tilbake til de selv!!

Har lært meg å ligge laaaaangt unna sånne mennesker.....

 

Bare synd at man ikke alltid lærer dem å kjenne før det er for sent.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg spurte hvordan min tidligere sjef var. Jeg sa som sant var at hun var grusom - og fortalte også hvorfor jeg hadde slike meninger. Min bekjent ønsket å søke på en ledig stilling hos henne, og jeg sa at dette måtte hun bestemme selv, men at jeg selv var glad for å slutte.

 

Denne samtalen fikk min tidligere sjef høre da min bekjent fikk jobben. Min sjef spurte hvorfor jeg gikk ut og drittsnakket henne. Det var da jeg sa:

 

"Beklager at jeg ikke kom først til deg og fortale mine følelser, men jeg står faktisk ved det jeg har sagt. Flere ganger prøvde jeg å snakke med deg, men jeg følte du var arrogant og ikke kunne se din egen feil. I mine øyne står du da ikke høyt. Flere ganger synst jeg også at du var grusom. Som da du løy, forlot arbeidsplassen da det var din vakt - og jeg selv ikke kunne reise hjem og da du angrep vår felles kollega. Det var jo en grunn til hvorfor jeg sluttet.

Jeg fikk et spørsmål om hvordan jeg så deg og svarte min sannhet".

 

Dama fikk helt bakeoversveis. Så konfronter gjerne vedkommende som drittslenger, men vær obs på at det kan være sannheten som sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det også gjerne være sannhet som sies.

I mitt tilfelle var det også det. Men det gikk på ting i min familie som jeg selv ikke ønsket å fortelle rundt til folk jeg kjenner, på det stedet jeg nå bor.

Det sørget min bekjent for å spre rundt, hvis du skjønner.

 

Så når jeg skriver drittsnakk, så går det egentlig ut på sann sladder også. Drittsnakk betegner jeg som baksnakking. Noe som sies for å skade personen man prater om, for å stille h*n i et dårlig lys.

 

Skjønner meg egentlig ikke på personer som må sladre om andre, for å fremheve at andre har sine svin på skogen de og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...