Gå til innhold

Hva får folk ut av det der egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baksnakking på bygda!!! Utrolig unødvendig og irriterende. Fakta er at jeg er forholdsvis ung og utenlandsk, har god jobb, snille barn, og klarer meg 100% både praktisk og økonomisk. Aldri bedt om hjelp med noe, selv om da jeg var singel alenemor uten noe som helst avlastning med barna, hadde jeg sårt trengt barnevakt i ny og ne. Gikk som alle andre gjennom kommunen og barnevernet, som mente at mitt behov for avlastning ikke var stort nok til å bli prioritert. Greit nok.

Men... folk henger seg opp i alt jeg gjør, dikter opp ting... Ene nabodama fortalte min mor da hun var på besøk at jeg oppfører meg som hore siden jeg ofte hadde kompiser på kaffe og filmbesøk (det faktum at det stod 2-3 forskjellige biler utenfor døra mi og det gikk ut et mannfolk ut av dem, var altså bevis på mitt "horeri"). Folk snakker om alt mulig rart, og jeg er sikker på at jeg kun får høre en liten brøkdel av det som blir sagt. Noen snakker om at jeg har ligget med hele bygda, og nevner navn på folk jeg overhode ikke vet hvem er og aldri har møtt i hele mitt liv. Dette vet jeg, siden jeg verken fester eller drikker annet enn et par øl i måneden, dvs ingen fylla å skylde på at jeg ikke husker hvem jeg traff og hva jeg gjorde til enhver tid. Folk sier at jeg var skyld i brudd med eksmannen, at jeg er sær og rar, og gud vet hva.

Nå har jeg fått meg ny samboer, og er litt redd for hva han kommer til å få høre om meg. Ikke at jeg tviler på at det er meg han kommer til å tro på, men det er utrolig slitsomt når noen baksnakker din kjære vil jeg tro.

Så, hva får folk ut av slik baksnakking egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- en syndebukk som tar bort oppmerksomheten på seg selv.

Sjalusi?

Har du kommet på kant med noen?

Dritt, men det er dessverre sånn...

Skrevet

Har vært slik helt siden jeg flyttet hit til bygda og var helt ny, kan ikke huske å ha kommet på kanten med noen overhode.

HI

Skrevet

Vel, bygdesladder vil bestå til alle tider! Selv om vi liker det eller ikke.....

Er selv blitt offer for bygdesladder, så jeg vet hva det er. Du skal ikke gjøre mye utenom normen, før du sladres om! Og du trenger faktisk ikke ha gjort noe i det hele tatt.

Saken er den at noen MÅ snakke drit om andre for å få oppmerksomheten bort fra demselv og deres problemer. Det er noe i alle familier, sånn er det bare. Og enkelte elsker å meske seg i andre elendighet, selv om de så absolutt burde feie for egen dør;-)

Har inntrykk av at de verstre sladrerne er de med de som sliter med personlige og familiære problemer selv. Slår ikke feil!

Ville sagt til kjæresten din, at det går rykter om deg. Og hvis du får tak på hvem som sprer dritt om deg, så ville jeg tatt en prat med vedkommende.

Jeg gjorde det, og vedkommende drittslenger benektet det hun ble konfrontert med. Vi er uvenner idag, og det er jo forsåvidt dumt. MEN jeg gidder ikke å ha falske venner, dessuten er det kjekt at sånne får vite at sladderen faktisk slår tilbake på demselv!

Skrevet

Ikke sikkert de like nykommere? Kanskje du er for urban?

Kanskje mannen din var populær blant damene før du huka han. Kanskje mannen var litt mislikt og at du ble dratt med i samme dragsuget. Mange muligheter, men det lureste er å heve seg over. Du kan alltids konfrontere folk for å poengtere at du vet det snakkes.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...