Gå til innhold

Fødselsforberende kurs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har blitt satt opp på fødselsforberedende kurs på helsestasjon. Min man vil gjerne være med, men jobbmessig er det vanskelig for han. Er det veldig dumt om han ikke er med?

Vi får det til om vi MÅ gå begge to, men dumt om det er unødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har vært på slikt kurs?

Skrevet

Du kan sikkert fint gå alene, men er ikke slike kurs ment som hjelp til dere begge når den tid kommer?

Selv var det lang ventetid på dette kurset da jeg gikk gravid. Kunne sette oss på venteliste på flere datoer, men det ble ikke plass når vi hadde mulighet...

Jeg ville gjerne ha han med, derfor gikk vi ikke i det hele tatt.

Klarte oss fint under fødselen likevel:-) Og vi var alene mesteparten av tiden. Jordmora var innom i ny og ne. Av og til var hun inne med oss, mens andre ganger satt hun bare innforbi døren, bak et forheng..

Skrevet

Jeg vil tro du føler deg ganske ensom om du går alene. Min erfaring var at det ikke var så mye info som man MÅ ha, men det er noe med å vite mer hva man går til, spesielt for han. Dere får liksom forberedt dere mentalt. Det er en ganske voldsom opplevelse for mange menn å overvære partneren føde, så kan være lurt av han å prioritere. Det er min mening :)

Skrevet

Nei, gå alene du. Jeg gikk ikke, min mann hadde gjort det 3 ganger før, så jeg tenkte at det ikke var behov. Fødselen gikk strålende, men jeg var ikke forberedt på tida etter, og jeg regner med at man skal forberedes på tida etter også (?). Så jeg angrer litt på at jeg ikke gikk.

Skrevet

Jeg kommer uansett til å gå. Alene eller ei;) da tror jeg vi satser på å møte begge. Selve omvisningen på sykehuset er umulig for han å være med på, men det tror jeg går greit uten?

Hi

Skrevet

Jeg hadde følt meg ensom uten gubben, alle andre hadde jo med seg mennene sine...

Ellers så var det mye informasjon min mann verdsatt på kurset også, jeg vet han satt stor pris på at han deltok idagene før fødselen og selvfølgleig under fødselen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...