Gå til innhold

Svigermor er direkte ufin mot min datter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er 6 år gammel. Alt starta den dagen lillebror blei født for snart 2 år siden, blir bare verre og verre.. Lillebror er hennes barnebarn, men min datter er fra tidligere forhold.

Så nå sitter jeg her med 2 valg føler jeg, enten forlate mannen. Eller nekte svigermor å komme til oss på besøk.

Mannen min er også sint pga hennes oppførsel og vil heller ikke ha henne her, men hvis vi nekter henne å komme går det jo også utover hans far, som er verdens snilleste. Er ikke enkelt for han å velge bort sin egen mor.. Jeg på min side føler min datters ve og vel går forann han og hans familie..

Innspill noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men herregud, du kan da ikke splitte familien fordi svigermora di er teit, og har du i det hele tatt gitt henne beskjed om at dere synes hun er out of order?

Skrevet

Har dere tatt det opp med henne da?

Syns dere fint kan forklare svigermor at hun ikke kan komme på besøk om hun skal behandle jenta slik. Hun er en voksen dame, og bør holde seg for god til å mobbe små barn.

Skrevet

Du kan da ikke mene at løsningen er å skilles fordi svigermor oppfører seg sånn???? Snakk med henne, få mannen din til å snakke med henne.

Skrevet

Men snakk med kjerringa før du gjør noe drastisk!! Er det mulig, vurdere skilsmisse pga dette..

Skrevet

jøss, disse svarene kan ikke komme fra noen som tråler dib/bim daglig hvertfall!! Alle vet at svigermødre klekkes i helvete. Og når sluttet det å være best å sette barna sine foran alt annet?

Dersom ikke svigermor kan starte å behandle barna likt når dere er sammen alle sammen så må hun få beskjed om at da er ikke hun lenger inkludert når familien samles- nå er du jo heldig og har en mann som står på din side men spm er om han har baller nok til å si ifra til moren sin at slik oppførsel overfor barn er totalt uakseptabelt.

Dersom ingenting fungerer så hadde nok jeg også sittet med de samme valgene som deg. Men først så må svigermor få beskjed en gang for alle.

Skrevet

Signerer 14:05. Svigermor må få beskjed, og deretter bedt om å holde seg unna om hun ikke evner oppføre seg som et menneske. Sk

Skulle ingenting funke hadde jeg gått. Men å holde henne unna er jo deres valg, så så lenge du har mannen med deg blir det jo svigermors tap!?

Ingen barn skal vokse opp under slike forhold.

Skrevet

Har dessverre tatt det opp med henne og ingen forbedring.. Det virker som svigermor er sint på henne, men allikavel fortsetter hun å komme hit. Svigermor er en dame med veldig sterke meninger og ser kun seg selv. har lite eller ingen kontakt med andre i familien sin pga hennes manglende evne til å se andre.

Skrevet

Glemte å signere HI lenger oppe. Mannen er på min side, han ser jo selv hva som blir sagt av svigermor og reaksjonen til min datter. Men det er jo moren hans.. Skal kvinne meg opp til å prate med henne en siste gang så får det briste eller bære..

Skrevet

Om du allerede har snakket med henne om dette, så er det ingen annen løsning enn å fortelle henne at dere kan desverre ikke ha kontakt lenger pga hvordan hun behandler jenta. Så får dere bare håpe at det gjør at hun skjerper seg, eller så får dere ha et flott liv sammen uten en svigermor som et stygg mot barnet ditt.

Skrevet

HVa gjør svigermor mot din datter da? hvordan påvirker dette datteren din? hvorfor tar du ikke henne når hun gjør noe, si det med en gang du overhører noe. Jeg hadde gitt henne beskjed jeg, og så latt være å ha kontakt en stund, så hun fikk kjenne litt på at dere mener alvor!

Skrevet

Du må ha vært på dib for mye, hvis du tror at det å splitte en familie på grunn av en idiotisk svigermor er det beste for barna.

HI, dere får kutte kontakten med dama. Helt utrolig at du heller vurderer å skilles, men ok. Svigerfar kan gro en ryggrad og ha kontakt med dere uten kona si, ellers får han seile sin egen sjø. Han har sikkert forståelse for at dere ikke kan la kontakten med ham gå på bekostning av et barn.

Skrevet

Fy faen...hadde hivi hu på hue og ræva ut av huset!!!

Skrevet

Du og mannen din må inngå en allianse her. Dere blir enige om hvordan det skal være når man er på besøk i deres hus. Din mann må si i fra til sin mor (tydelig og direkte) om hvordan det er og at konsekvensene ellers blir at hun ikke får komme på besøk.

(det er jo lov å smøre på litt forståelse - jeg skjønner det er vanskelig for deg at din svigerdatter har et barn fra før, men det skal ikke gå utover barnet. Du er voksen og må hjelpe oss å sørge for at hun er en del av familien bla bla bla eller noe sånt. Det gjør at du må se på henne som en likeverdig del av familien når du er på besøk hos oss. Hvis du ikke klarer det, kan du dessverre ikke komme på besøk. Det er jeg lei for.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...