Gå til innhold

Blir dårlig av trygdemisbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så irritert på alle som syns det er greit å snylte til seg diverse trygd og stønader..... At det går an!! Det er frekt, og jeg håper de blir tatt hele gjengen....

OG NEI! Jeg sikter ikke til de som har krav på hjelp! Kun de som ikke har det, men som trikser og lurer slik at de får det.....

GRRR!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Det rammer oss som faktisk har legitimt krav på diverse i større grad enn det er mulig å forstå for dere som ikke er i en slik situasjon.

Selv med masse forståelse osv i omgivelsene, er det faktisk noen som stiller spørsmålstegn ved at man bare kan jobbe noen få timer i uka fordelt på mange dager. (Du ser jo så sprek ut). Jeg prøver tålmodig å forklare hva som er skaden, og hva konsekvensene er, men det er ikke lett å skulle måtte "forsvare" seg overfor alle og enhver.

Jeg har nå faktisk begynt å vurdere å ikke si noe som helst og late som om jeg er helt frisk til det er tvingende nødvendig å forklare pga en situasjon som oppstår....

Skrevet

Selvfølgelig går det ut over dere! Og ikke bare på den måten du nevner, men også ved at dere selvfølgelig får mindre rent økonomisk..... Svindle fra de som har minst er jammen smålig!!!

HI

Skrevet

Helt enig. Det er ufattelig idiotisk. Har ett eksempel med to venner av meg. Voksene over 30 år begge to. Hun ene har søvnvansker og sitter bare å drikker redbull og cola og røyker natta lang og sover hele dagen. Hun ble 100% ufør nå i år. ( og ja jeg kjenner henne soppas så jeg vet hun verken har sykdommer eller andre plager) Hvorfor ikke bare skaffe seg nattjobb hvis det er så fælt å sove om natta da ?

Så har vi en mann som sliter men angst og diverse. Helt greit at han gjør det, men det er heller ingenting som tilsier at han ikke kunne hatt en nattjobb. Han er prikk lik hun andre veninna mi jeg nevnte.

En samtale mellom de to var at de kjente en som slet med å få jobb pga mange diagnoser osv, og han ville virkelig jobbe og er ett arbeidsjern. De humra og lo og sa "hihi kan han ikke bare uføretrygde seg? det er jo mye enklere og så deilig!"

Da gikk jeg..

Skrevet

Helt enig med HI.

Har nå selv søkt på uføretrygd og det var en VANSKELIG beslutning å ta, mye pga at folk ser ut til å dømme trygdede, på grunn av noen som velger å snylte og lyve.

Syns det er merkelig at det går an egentlig, for jeg har vært gjennom mye for nå å kanskje å få det. Må være korrupte leger ute å går.

Skrevet

Herregud, er da vel ikke rart at mennesket har søvnvansker hvis hun drikker cola og redbull hele natta. Er desverre sånne folk som gjør at mange som mottar trygdeytelser blir uglesett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...