Gå til innhold

Gavetips til 85-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestefar fyller 85 år, og jeg er totalt blank på hva jeg skal kjøpe til han. Han har en del barnebarn og oldebarn samt at de skal få bilde av vesla til jul, så noe med bilde på er utelukket. Helsa begynner å skrante litt selv om han i utgangspunktet er sprek, han elsker å være på sjøen og på hytta, og han og bestemor reiset til Spania om vinteren. De er også personlig kristne og drikker ikke alkohol.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker? Det finnes mange fine bøker om han ikke liker romaner, f. eks om kysten, lokalhistorie, båter osv. Eller hva med lydbøker og en enkel cd spiller?

Noe til hytta eller båten? Fiskeutstyr?

Klær, f.eks ulltøy eller en god pysjamas.

Om han liker å lage mat, så kan du jo kjøpe en kokebok og en kurv med gode ingredienser.

Musikk? Konsert eller teaterbilletter?

Skrevet

Moderne reddningsvest.

Opptenningsbriketter til hytta.

Badebukse

Nakkestøtte til flyturene.

Bøker.

Skrevet

Gavekort på fotpleie

Ta han og bestemor med ut på kafe, evt gi han "gavekort" på en biltur en søndags formiddag.

Opplevelser er ofte bedre enn ting til noen som "har alt", evt kan du kjøpe noe som brukes opp, som konfekt eller etterbarberingsvann...

Skrevet

hva med et gavekort til behandlig av føtter, masasje, klipp av negler o.l?

Skrevet

Det de ofte i den alderen ønsker seg, er tid med dere!

Gi en opplevelse sammen med dere, eller om de er to- hva med teaterbilletter e.l.?

Skrevet

Takk for gode tips. Lurer på om jeg skal se om jeg finner en god pysjamas eller en fin bok.

Vi, altså jeg og vesla, er ofte på besøk hos dem, så det trenger vi ikke gi tid i gave. Bestemor kommenterer ofte når vi er der at jeg er den av barnebarna som alltid har vært mest sammen med dem, helt siden jeg var bitte liten:)

Når det gjelder fotpleie/hudpleie og denslags: for bestemor kunne nok det vært noe, men for en gammel arbeidskar så tror jeg noe slikt blir altfor "fancypancy". Han hadde nok gjort det siden det var en gave, men tviler sterkt på at han hadde syns det var så veldig moro;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...