Gå til innhold

Oslo mamma!


Chickila

Anbefalte innlegg

Vi sa det etter ultralyd (9+4). Da ble det fryktelig vanskelig å holde det hemmelig, og da sa vi det til alle vi møtte, men familie først.

 

I går klarte jeg ikke å styre unna barneavdelinga i butikken og fant noen superfine bodyer til neste høst! Sommerklær er det jo litt vanskelig å kjøpe nå om vinteren. Tar gjerne i mot tips til plagg som kan kjøpes nå og fortsatt brukes midt på sommern.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sa det til foreldrene hans da jeg var over 8 til mamma over 9 og til pappa nå på søndag (10+2). I dag (10+6) var vi på legekontroll og både mannen og jordmor hørte et lite hjerte. jeg var for opptatt med å ikke puste for tungt... UL på mandag og det gleder jeg meg veldig til. Blir deilig å få en bekreftelse på at alt er i orden.

 

Når det gjelder klær så er Norge så vanskelig for det kan jo være knallvarmt, eller iskaldt. Men langarmet body i tynn bomull funker vel stort sett??? Gleder meg til å handle litt jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! Ser det ikke har skjedd så mye her på en stund, men jeg prøver da likevel. Jeg bor i Oslo og skal bli mamma for første gang 27. juni. Hadde vært fint å møtt andre i samme situasjon:)

 

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært stille her altfor lenge! Velkommen i klubben Nifu!

Kanskje vi får til et Oslo-mamma-treff i løpet av vinteren også!

 

Noen andre som har tenkt å prøve gravid-yoga her i byen? Vurderer å melde meg på mamyogas kurs som starter opp nå i januar. Der er det anbefalt å ta Gravidyoga1 fra 2.trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Ja, jeg er med på å treffes!!! Hadde vært supert! Jeg jobber i sentrum så skal ikke være så vanskelig for meg å få til:)

 

Flere som har lyst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på gravidyoga selv, men tror jeg skal låne en video av en venninne. Har gått på yoga i mange år, men merker nå at magen kommer litt i veien for de vanlige timene på SATS. Tenker å fortsette med vanlig styrketrening og spinning så lenge det går i hvertfall...

 

Prøvde å finne mamogas kurs, men får ikke opp noe på google. har du lenke MissDawn? Og er det vanlig yoga eller type styrketrenings yoga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv mamayoga.no :-)

Det er mest avspenning og styrke av kjernemuskler, men veldig rolig. De har også dynamisk yoga som jeg antar er mer styrketrening.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å bli med på yogaen men det virker som jeg ikke skal få en uke uten ett eller annet. Er vanligvis aldri sjuk, men nå har jeg hangla hele svangerskapet, på onsdag fikk jeg kink i nakken og i dag kommer vinterforkjølelsen. Hva har du meldt deg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kan tenke meg å møte andre juni-mammaer etterhvert i Oslo hvis det er flere som har lyst. Er førstegangs gravid og hadde synes det hadde vært gøy å treffe andre i samme situasjon :)

 

Ellers har jeg meldt meg på gravidyoga på elixia, er det noen som har vært gravide før og prøvd gravidyoga der ? Nå har jeg ikke trent på 4 mnd pga kvalme og trøtthet, så dette skal bli spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg er også fra oslo og venter mitt første barn i mai å vil gjerne treffe flere i samme situasjon som også bor i oslo.. da jeg nesten er den eneste i vennegjengen som skal ha barn.. er 30 år forresten !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pinklady81!

Hyggelig at flere er med! Har veldig lik situasjon jeg også. Eneste som er gravid i vennegjengen, første gangen og 31 år:)

 

Noen som har lyst å møtes en ettermiddag eller helgedag på kafe eller no?? Slenger det ut og ser hva som skjer, leeeeenge til juni ennå men hyggelig å treffes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy det er flere her som har lyst å møtes. Jeg og er også nesten eneste gravide i vennegjengen, er 28 år, straks 29. Er med på kafebesøk eller noe lignende, hadde vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig hyggelig ut. Venter nr 1 23.juni, er 28 og har så mange barn i vennegjengen og tantebarn at jeg nesten føler jeg har hatt barn lenge. hehe. Gleder oss veldig til vårt eget ;)

 

Bor, som nevnt tidligere, på Torshov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 15.06 etter ultralyd i dag, hadde egentlig 14.06 etter egne beregninger, så dette stemte jo bra. Venter forresten en liten gutt, så det klart og tydelig på UL. Kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nesten alle har termin i juni hehe ... liker den mnd altså for da har jeg bursdag hehe ...

men juni er jo ikke så langt etter mai da når jeg har termin. så hadde jo vært hyggelig å treffes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart at alle har termin i juni siden emne ligger i Juni 2012-gruppa gitt :-p

Rart om det ikke er en gjeng oslo-mammaer i mai-gruppa også, men bare hyggelig om vi får til et Oslo-treff for vår/sommer-mager visst ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja hehe .... jaja da er det jo ikke så rart ... er nesten ikke noen fra oslo i mai gruppa desverre men er jo en del ikke så langt utafor oslo.. men ikke så mange i oslo merkelig nok hehe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her er vi jo mange så da kan du jo bare henge her med oss :-)

Kanskje vi kan få til et treff i begynnelsen av februar? Da har vel alle vært på ordinær ultralyd og føler seg litt tryggere på å holde ut helt til sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen lenge siden jeg hadde tittet innom her.. Så moro med litt aktivitet igjen!

 

Jeg er 30 og venter nr 2, termin 12.6 i følge UL, men jeg har mer magefølelse på 5.6 som er menstermin (og som stemte med UL i uke 14!).

 

Hva med å legge ut et treff på treffsidene her inne?! Møtte mange super flotte samer som jeg har blitt veldig glad i inne på Bim sist :-) Fire år siden, og fortsatt treffes vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...