Gå til innhold

Oslo mamma!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bodde på Torshov frem til i sommer, og selv med prioritet tok det laaaaang tid å få plass i nærheten for vår maigutt08. Vi fikk "tilbud" om plass på Furuset, og hadde ingen annen mulighet enn å takke ja. Var der i et par mnd før vi fikk plass på Grefsen. Tok vel over et år før vi fikk tilbud i nærheten på Torshov.

Men alt ordner seg - selv om ting kan bli hektisk.

Men kan være et tips å ringe barnehagene i området før du søker, for det er noen snodige regler for opptak utfra prioritetslisten vi setter opp. Vi sto bla i kø hos Ragnas Hage i 3 år før vi fikk plass, Selv om de på telefon sa at vi sto øverst på listen...... Men da skulle vi flyttte....

Annonse

Det er mange muligheter :) Og det løser seg for alle til slutt. :)

Jeg bor på Sjølyst selv. Men vi blir nok å flytte etter jul, vi har bare en 45 kvm leil. så det er trangt med plass. Har søkt om huslån så da blir vi nok å forlate Oslo. Men det går jo an å ha kontakt her inne fordet :)

Ja vi flyttet fra bydeli Grünerløkka og opp til Torshov (bydel Sagene) for halvannet år siden. Trengte større plass (selv om vi da bare var to). Vi trives veldig godt her- roligere enn løkka, men det er fremdeles innen gåavstand til alle de koselige kafeene og butikkene. Utelivet har jeg ikke særlig brukt for for tiden, selv om jeg liker barene der svært godt ;)

men som poengtert tidligere er det sykt mye barn her så det blir jo en utfordring med barnehageplass når den tid kommer.

Chickila- hvor ser dere på hus? Blir jo deilig med ekstra plass.

Ja det blir nok veldig deilig med mye mere plass! Vi ser etter hus i den kommunen jeg kommer fra. Like uten for Drammen, der får vi en del for pengene. Det som ville holdt for en ok leilighet i Oslo er en enebolig der, også bor mamma og søsknene min der og mange venner så det er hjemmebygda som kaller meg tilbake :) hehe Og samboeren min er svensk så han får bare følge etter :)

Og nå tror jeg at jeg har funnet ut hvilken vogn vi skal ha :D Det er en SIMO kombi, eller var det duo.. haha nå ble jeg usikker :P Men den hvor du kan løfte ut baggen. Den skal være brun og beige. Gleder meg til den er i hus, men vi skal vente noen mnd til. Har ikke plass :(

Har dere begynt å kjøpe klær og div til babyen?

Ja det er viktig med mulighet for barnevakt og jenteprat ;)

Vi har bestemt oss for mountain buggy urban jungle. Her koster den rundt ti lapper inkl babybag, men vi skal til New York i romjula og der koster den 3200kr. Kanskje litt tidlig å kjøpe vogn da, men klarer ikke si nei til kupp.

Det er jo et skikkelig kupp visst du får kjøpt Urban Jungle-vogna i USA!

Det er jo bare supert, selv om det er tidlig, og om det skulle gå galt, kan du jo selge den for det dobbelte (selv om det selvfølgelig skal gå bra!!!!)

Gleder meg sånn til å begynne å hadle inn ting og tang, men har vært så kvalm og trøtt og sliten de siste ukene at bare tanken på shopping gjør meg dårlig!

Annonse

Ja, det er jo utrolig at det skal være så store forskjeller. Må bare passe på å ikke ta helt av der borte.

Foreløpig har vi bare handlet en body i London da vi var der for et par uker siden. Gleder meg til å kjøpe mer, men merker jeg ikke syns det er like spennende før vi vet kjønnet. Vil ikke ha bare rosa og blått, men heller ikke bare hvitt og beige.

Hei alle sammen! Jeg melder meg inn i denne tråden.

Jeg bor på Tveita, har en jente på tre år fra før av og venter barn 19.juni :-) Vi trives godt her - har masse forskjellige butikker rett i nærheten, t-bane, lekeplasser og flotte gress- og parkområder.

Jeg ser dere snakker om vogner - og jeg må også innrømme at jeg går rundt og vurderer hvilken vogn vi skal ha, enda jeg bare er i 1.tri.

Jeg trodde jeg var den eneste i verden som tenkte på dette så tidlig :-P He he, så det var godt å oppdage at det er normalt å begynne å planlegge litt :-)

Med 1.mann hadde vi en fin, rosa/svart emmaljungavogn som var helt eledig å kjøre, så jeg har funnet ut at jeg ihvertfall må ha svingbare hjul foran, og den bør ikke være altfor "tung", som emmaljungavogner ofte er.

Utseende betyr litt (opplever mange av de praktiske vognene der ute som mindre pene), men funksjonalitet kommer hovedsakelig i første rekke for oss. Nok babling om vong!

Jeg må legge til at jeg gleder meg til å få sommerbarn denne gangen, treåringen vår er et novemberbarn.

• 2 uker senere...

Må bare dytte litt på denne, så den ikke forsvinner helt vekk!

Hvordan er formen deres jenter?

Vi har akkurat spredd nyheten til familie, venner og kjente. Bestemte oss etter den forrige ultralyden (uke 9+4) da gynekologen sa det var trygt, selv om man aldri kan garantere noe som helst. Vi så en aktiv liten krabat som lå og lagde snøengler inni magen med både armer og bein. Er 10 hele uker på vei i dag, men synes tider går utrolig sagte!

Kvalmen begynner å gi seg litt og håper den snart er helt vekk!

Jeg er 13 uker i dag :-)

Hadde håpet at jeg skulle få tilbake litt energi.. Men det lar vente på seg :-( Jeg leste litt av det jeg har skrevet mens jeg gikk gravid med første, og det var skremmende hvor likt jeg føler det nå, litt moro! Gleder meg vilt til UL 3. januar, er så spent på om knøttet vil avsløre om det er en liten prins eller prinsesse.

Heldigvis er kvalmen på retur og matlyst på vei tilbake, selv om det fortsatt er så som så med lysten på middag. Første gang var jeg livredd for om jeg noen sinne skulle ha lyst på mat igjen (glad i god mat, hihi).. Det kan jeg bekrefte at jeg hadde :-D

Skal ha familien på middag i dag, og da disker jeg opp med kalkun - praktisk talt det eneste av middag jeg vil ha om dagen. Nam nam!

Henger meg på denne tråden jeg, selv om jeg i teorien ikke bor i Oslo. Er innenfor T-bane nettet, så sååå langt utfor er det ikke ;-)

Hallo jenter! Ikke meningen å ikke følge opp her. Men vært MYE i det siste så har ikke hatt tid, Julen er her dere! Så er begynt å bli stressende allerede! Phø! Og i tillegg så har vi 4 bursdager i november så denne mnd har bare flydd av sted :)

Er nå i 13+1 :) så nå vet vel de fleste at jeg har en liten baby i magen. Til og med barna på jobb vet, så nå driver de å spør om hvor stor den er og om den spiser osv :P hehe Søt små barn.

Vi har bestemt oss for vogn da. Det blir en SIMO :) jeg syns den var lett og praktisk og så er jeg ikke så fan av tre-hjulingene..ser barna på på jobb som sover og de ligger ikke særlig bra i de vognene, de ligger nedover, på en måte, å sover.. kan ikke være særlig deilig.

Var hos legen på torsdag som var og da hørte vi et lite hjertet som banket veldig fort :) Det var godt å høre det banke da ble det litt mer virkelig på en måte. Rørt!!

nå er det bare å vente til begynnelsen av januar så er det UL!! Gleder meg som et barn! :)

Men nå må jeg gå tilbake til jule vasken... Badet står for tur!

Kos dere masse videre Mammaer! <3

Så stas. Mannen gleder seg til å fortelle alle det, men jeg er en ganske privat person og syns "jeg er gravid" høres så teit ut når jeg sier det høyt. Men det er selvfølgelig helt ubegrunnet for jeg syns jo ikke det høres teit ut når andre sier det ;) Har sagt det til nærmeste familie, noen venner og noen få på jobb. Er 10+4, har ultralyd på mandag og venter til etter det med å si noe. Problemet er forelpig å finne klær som ikke avslører for mye enda ;)

Gleder meg masse til å høre og se babyen og vite at alt er bra. klarer ikke glede meg 100% før det. Blir veldig spennende!

Jeg henger meg på :-)

13+1 i dag, bor på Sagene, og dette er vårt første barn.

Gleder meg, men er fryktelig skummelt, kanskje spesielt med tanke på at jeg har passert de 35.

Kvalmen har gitt seg (for det meste) og det er utrolig deilig å ha ork til å stå opp av sengen om morgenen.

Men jeg lurer litt på.. er det ikke andre enn meg som har en lege som bruker ul til å kontrollere at alt er bra med barnet?

Jeg har forstått at det ikke er vanlig, men tenkte (ok, fordomsfullt nok) at det sikkert var mer vanlig i byen enn på "landet"

Heisann.

I dag skal vi fortelle den store nyheten til de kommende besteforeldre. Det kiler i magen konstant over at vi skal fortelle det i dag. Det blir deres første barnebarn på begge sider:) Er uke 12+2 i dag. Har lagd et kort selv med tekst og bilde av lille i uke 11+6 som er pakket inn som gave. De skal åpne det på likt :) Nå kommer de om ca en halv time. Vi skal spise pinnekjøtt og kose oss. Har pyntet litt til jul og. Er så spent på reaksjonen når de åpner kortene.

Ha en fortsatt god kveld, jenter :)

Det var en fantastisk kveld. Det ble noen gledestårer, mange klemmer, flere gledestårer og babysnakk resten av kvelden. Var så gøy å se reaksjonene når de åpnet kortene jeg hadde lagd :)

Når sa dere andre det til de kommende besteforeldre, eller når har dere tenkt å si det ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...