Gå til innhold

Noen her som har erfaring med denne "ungdomsspriten"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan være fordi jeg er blitt gammel kjerring (28 år), men jeg har aldri vært borti ungdomssprit, som politiet går ut mot i dag.

Sånn jeg har skjønt på nettavisene er dette utblandet vodka og rom, slik at man halverer alkoholprosenten. Er dette virkelig et populært produkt? Skulle tro markedet var heller lite?

Da vi var mellom 18 og 20 drakk vi mest øl, samt noe hvitvin. De som ikke likte øl drakk gjerne cider. Baileys, Kalhua o.l var en schläger på nachspiel. Innimellom drakk vi vodkabaserte drinker (sprit framskaffet av venner over 20), men erfaringene tilsa at øl var en bedre ide. Har ikke inntrykk av at min vennegjeng var spesiell på dette området.

Drikker snørrungene bare nedblandet sprit for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var 14-17 år drakk jeg hjemmebrent... Grusomme saker og sterkt som fy! Bare bra om snørrungene drikker nedblandet sprit. Kanskje de har innsett at det ikke skal så mye alkohol til før de er sørpefull...

Skrevet

Jeg tenkte heller motsatt jeg, at den nedblandede spriten er sterkere enn det vi drakk i 18-20 års alder. Men vi har tydeligvis forskjellige erfaringer alt ettersom :)

HI

Skrevet

Må si meg enig med 12:48. Må jo være bedre dette de gjør nå.

Drakk også bare sterk, billig hjemmebrent da jeg var ungdom(nå er jeg avholds, hehe) eller så sterke ting jeg kunne få tak i av ekte vare, gjerne stjålet fra barskapet hjemme. Jeg turte ikke ta så mye av hver flaske, så jeg bare helte oppi en liten deciliter av hver sort på ei brusflaske. Whisky, vodka, gin, cognac, alt i ei salig blanding, selvsagt blandet ut med appelsinjuice eller husholdningssaft i glasset. Rai rai! *ugh*

Skrevet

Usj! Hvordan fikk du ned den smørja?

Skrevet

Er nå bra det blander det ned.. vi drakk hjemmebrent. jo sterkere jo bedre =P

Skrevet

Vi drakk også hjemmebrent. Sterkere jo bedre, men lå vel på 50% som regel. En gang, ved et uhell drakk jeg to digre slurker 96% og magen vrengte seg totalt. Huff huff..på grensa til alkoholforgiftning. Den festen var ødelagt gitt!

Bedre de drikker lovlige drikker, da kan man kontrollere inntaket litt.

Skrevet

For meg gikk det også på hjemmebrent, grøss!

Skrevet

Jeg bare holdt for nesa mens jeg drakk:-) Jeg har definitivt ikke noen gode minner tilknytta alkohol, og jeg brekker meg bare ved tanken på smaken og lukta, så sånn sett var det jo greit at jeg dreiv å tvang i meg den dritten i ungdommen, jeg har ikke smakt en dråpe alkohol siden russetida, og nå er jeg 33. Ikke så gærnt at det ikke er bra for noe!

Skrevet

Ser ut som det er mange av oss som er flasket opp på hembrent ;)

Dette "ungene" kjøper nå er jo ikke halvparten så sterkt som det vi høljet ned.. Har selv en sønn på 16 som "debuterte" i sommer.. Han sneik ekte vare fra barskapet hjemme, (som forresten har blitt låst etterpå..) så drakk han 1/2 flaske cognac på styrten...

Hadde foretrukket at han kanskje hadde drukket noe annet, for å si det sånn...

Endte på legevakta , sydd og stripset..

Gutten mente det var litt min skyld... Jeg har sagt at han var for ung til å drikke. Men hadde aldri sagt hvor mye som en kan drikke før det går galt.... Nå vet han at 1/2 liter cognac er for mye på en gang hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...