Gå til innhold

Må jeg koke flaskevann i utlandet (5 mnd)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan de f.eks. drikke imsdal? :) Skal på tur, og lurer litt på hvordan jeg enklest skal ordne meg :) Har de f.eks. mulighet til å varme opp ei flaske på flyet, eller bør jeg ta med vann på termos?

Hehe! Skulle tro jeg ikke hadde flydd før jo :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Reiste til Egypt da mini var ca 5 mnd.

På flyet hadde jeg med flasker med kokt vann som var blitt kaldt, og blandet ut til rett temp med tevannet du får ombord på flyet.

Hadde med en egen liten reisevannkoker og kjøpte flasekevann.

Lånte også (for glemte å ta med) kanne som hotellet hadde varmt vann i til te, for å ha med på stranden og lengre turer!

Så hadde ingen problemer med å ha en 5 mnd gammelt flaskebarn med meg til utlandet! :)

Og hadde og med begre som eg dosserte opp melkepulveret i til hele dagen, så var ikkje avhengig å være på rommet ved mating. når vi var på stranden/på tur hadde jeg kokt vann som var avkjølt med meg på flaskene, evt. en tom vannflaske som jeg helte over det kokte vannet på... det løser seg alltid! Du lager ikkje mer problemer enn det du gjør det til selv :)

Skrevet

Takk for tips!! Kokt vann på flakse og tevann hadde jeg ikke tenkt på :) Og termos og melkepulverboksen er skrevet opp på lista!

Skrevet

Vi var veldig fornøyde med denne når vi var på tur

http://www.lilleprinsen.no/product/483848/iiamo_go-Designer-tateflaske.html

Det er en flaske som varmer melken opp til 37 grader i løpet av ett par min. Så slipper du å drive å sutle med vann ombord på et trangt fly! Jeg fløy til Spania alene med babyen min, og hadde ikke klart meg uten denne. Jeg hadde også med ferdigblandet NAN, så jeg slapp å drasse med meg pulver inn på flyet. Ferrest mulig beholdere er gull verd når en er ute og reiser.

Hadde med ferdigblandet NAN til hele oppholdet, slik at vi slapp tenke på å koke vann. Det var alltis en mikro i nærheten, eller vi satte flasken i vannbad, eller bare brukte den selvoppvarmede flasken når vi var på stranden eller kjørte bil eller bare ikke gadd lete etter en mikro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...