Gå til innhold

mor som bruker amfetamin


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om ei mor, flink og snill og dyktig med barnet og alt det der, men hun bruker en del amfetamin...

Både når barnet er hjemme (sover) og når barnet er hos besteforeldre. Både moren og faren til barnet gjør dette.

Barnet lider ingen nød, merker ikke noe til det osv., men likevel så bekymrer det meg.

Vet ikke helt om jeg bør varsle barnevernet, barnet har jo alt det trenger, mat, klær, kjærlighet osv. Men hva om hun plutselig finner noe og spiser det, eller noe sånt?

Og i tillegg røyker de inne når barnet er hjemme. Bekymrer meg litt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Syns du virkelig at det er trygt for et barn å bo i et hjem der moren og faren tar amfetamin? Har ingenting å si på om ungen sover eller ei. De er jo faktisk ruset!!! Og amfetamin er et ulovlig stoff!

 

Ta kontakt med BV. Det er det eneste rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Lider ingen nød? Uansvarlige foreldre er alvorlig nok i mitt hode! Anmeld til barnevernet! Her er barnet ikke satt først i rekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amfetamin er ulovlig. Rus er rus, men alkohol er lovlig. Det er ikke amfetamin.

 

De bryter loven hver gang de kjøper og bruker. Samme hva.

 

Ja, har du samvittighet til å vente til du får høre at barnet har fått i seg noe?

 

"Mor bruker....." hva med far? Er ikke det minst like alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan føles som en vanskelig situasjon for deg om det er venner det er snakk om, men du MÅ kontakte BV. Foreldrene har selv satt seg i denne situasjonen og du vet aldri når noe faktisk GÅR galt. Forhåpentlig kan mor få hjelp, dra til behandling og SÅ ta vare på barnet, men du som vet om dette må ta ansvar og sette dette barnets behov først. Du kan ringe barnevernet anonymt. Fortell alt du vet. Fortell også at du ser at mor er flink med barnet. Er ikke noe vits i å gjøre situasjonen noe verre, men noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

Trodde man måtte oppgi navn når man ringte jeg? Da får de jo vite at det er jeg som har ringt? Kjenner at jeg orker ikke fiendeskap med den gjengen der, vet jo ikke hva sånne kan finne på når de ikke har tilgang til det de trenger. Så vidt jeg vet bruker de stort sett hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernet snarest! Du tror kanskje at barnet ikke lider nød, men det gjør det nok likevel, eller vil komme til å gjøre det. Amfetaminbrukere blir oppfarende, sinte, mer irritable foreldre, og irrasjonelle. Det er ikek noe et barn bør måtte oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt være anonym når du ringer barnevernet, men da må du ringe med skjult nummer. Viser du mummeret ditt, søker de deg opp og da får de vite navnet ditt.

 

RING!!! Er ikke noe å tenke på engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ringe fra en telefonkiosk.. fins de lenger da?

De er som sagt veldig flinke med datra si, men det de er veeeeldig lite ute med henne da. Og amfetaminbruken i seg selv er vel grunn nok til å ringe. Hun lider som sagt IKKE under omsorgssvikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansatt ringe og du kan ringe anonymt ja. Er det ikke sånn på mobiler at man kan stille inn på å skjule nr?Kanskje jeg som surrer, men noe må helt klart gjøres. Ungen fortjener et rusfritt hjem og to oppegående foreldre. Har selv brukt amfetamin i yngre alder og selvom man kan virke oppegående skjer det mye rart i hue., Man er ikke seg selv og hva om noe skulle skje, barna alene med en kollapsa forelder på gulvet f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt barnvernet, kanskje moren kan få hjelp. Det er nok en grunn til hun bruker amfetamin...

 

Om du ikke melder, og noe skjer barnet.... så kommer du aldri til å tilgi deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Amfetamin, (dop generelt) ER IKKE LOVLIG!! Helt greit at barnet ikke lider noen nød, men tro meg, det vil komme en dag da barnet ser hva som foregår hjemme, og det er ikke veldig sunt for et barn. Ring barnevernet ( fordi de kan hjelpe, ikke for å ta ungen ut av hjemmet!!). Si det du har skrevet her, at de er gode foreldre, men at de har et problem som ikke er ok. Dopmisbruk er aldri ok! Hadde nok driti i det hvis det ikke var barn ibildet, men som sagt, det tar ikke lang tid før dette barnet skjønner hva som foregår hjemme, eller får puttet i seg noe det ikke skal!!

 

Du kan ringe anonymt til barnevernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger IKKE skjult nr. for å ringe barnevernet! Vil man være anonym, så får man det, uansett hvilken nr man ringer fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir så pass gira og hyper av å ta ameftamin at det ikke passer seg å gjøre når man tar seg av barn.

Vel det sier min mann som har prøvd forskjellig av rusmidler i ungdommen, inkludert amfetamin.

 

Han har aldri vært en rusmisbruker, og han bruker ingen rusmidler nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite hva som skjer innen husets fire vegger når de er rusa :/ Forstår at det ikke er lett, men bedre å ringe og foreldrene vil nok forstå bekymringen hvis de er oppegående nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de bruker det mens barnet sover og barnet er hos besteforeldrene, er det ikke sånn at de er rusa i lekesituasjoner eller ved bilkjøring.

Men det er klart at det vil oppstå flere og flere situasjoner med årene, når barnet går ned på kjøkkenet og henter seg et glass vann om kvelden, og finner ut at mamma og pappa er veldig rare...

(jeg vet jo ikke om barnet sover i en sprinkelseng pr i dag).

 

Det kan vel sammenlignes med barn som går ut av senga om kvelden, og finner mamma og pappa fulle.

Hvor gammelt er barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..... Dette høres ikke bra ut. Du sier barnet er 6 år, og jeg kan love deg at barnet merker at foreldrene ikke er på nett. Barn kjenner ting på sinnstemmningen, så har foreldre en tung periode, så merker barnet det. Barn merker mye mer enn det vi tror, uansett hvor mye vi prøver å skjerme de. Du sier at de ikke bruker dette når barnet er våken eller tilstede, men det har ingen betydning så lenge de går på dette hver dag, eller rører sånt i det hele tatt. Jeg syns det ikke har noe med saken å gjøre om ting er lovlig eller ikke....rus er rus uansett om det er alkohol eller noe annet, og sånt skal barn skjermes for. Ja de kan sikkert være flinke med barnet, men jeg syns nå ikke det har noe å si så lenge de bruker tunge stoffer. Jeg har ei venninne som var i lignende situasjon, men hun satt alene med to barn som da var 2,5 og 1 år, og hun fikk faren som ikke rørte noe til å ta over ansvaret med barna til hun kom seg ut av dette. Hun har fått god hjelp og er i dag rusfri på 4 året og barna er tilbake for lengst. Vet ikke hvor god venninne denne dama er av deg, men ville gitt henne ett alternativ på å si fra selv og få hjelp eller å bli anmeldt til BV. Er bare tidspørsmål før politiet står på døra, eller at noen andre oppdager det. Kansje barnet kunne bodd hos besteforeldrene til de blir rusfrie. Barn og rus er ikke en god kombinasjon, og er du glad i barnet ditt bør man gjøre alt man kan for å komme seg ut av en sånn situasjon. Foreldrene som er rusa vil kansje ikke kunne se noe bedre løsning på det der og da, men det vil gå fort opp for de når de legger bort dette. Håper virkelig at du gjør noe med dette for barnets skyld, før det skjer noe alvorlig. Føler med deg, er ikke enkelt å sitte på sidelinjen å se at noe sånt skjer. Men tro meg, til syvende og sist er det det beste for både foreldre og barn. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:03 kommer med veldig mye bra her. Har en 6 åring selv og seksåringen er oppegående små mennesker som får med seg det som skjer. Fra denne tiden i livet vil de også huske hva som skjer i motsetning til en 1 åring. 6 åringer har venner med seg hjem og er sosialt mye mer aktiv enn et yngre barn. Grensene flyttes, en 6 åring får gjøre mer på egenhånd, de er i en ny fase i livet med skole og enda mer løsrivning fra foreldre enn da de går i barnehagen. Banet trenger virkelig to oppegående foreldre, som er seg selv og som kan være gode rollemodeller for denne ungen. En russituasjon vil ikke bedre seg om ikke den avhengige får hjelp. Snakk med moren. Si at hun bør søke hjelp og selv ta kontakt med barnevernet eller så gjør du det. Tro meg, det er faktisk best for venninnen din også. Man blir lett redd for barnevernet og tenker det verste, men de vil ungen sitt beste og det skulle jeg tro moren til dette barnet også vil. Å være rusavhengig er en skummel sykdom og det har lite å si sånn rusmessig sett om det er et lovlig eller ulovlig rusmiddel. En avhengig personlighet er noe langt annerledes enn den frie. Jeg har vært der.Jeg har vært der og jeg har søkt og fått hjelp. Problemet med illlegale rusmidler derimot er at foreldrene må oppsøke andre miljøer for å få tak i rusen enn bare å gå på butikken, det i seg selv er en stor risiko. Skaff dette barnet hjelp før det virkelig går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til min unge brukte amfetamin imellom, i festlig lag. Jeg tok fra han ungen. Hun fikk ikke være der, nå er han rusfri og enda så får hun ikke være der mer enn et par dager i strekk. Jeg stoler ikke på folk på amfetamin. De blir rare og gale. De har ingenting med å ta hånd om barn for det klarer de ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...