Gå til innhold

Hvordan er formen nå litt inn i 2.trimester?


Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Anbefalte innlegg

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Jeg har termin 23.mars, så det store flertallet her i klubben har kommet lenger på vei enn meg, men vi har da det til felles at alle er i 2.trimester for tiden:)

 

Så nå tenkte jeg at det kanskje kunne være hyggelig med en liten oppdatering på hvordan det går med oss!

 

Selv har jeg det forsåvidt bra, i hvertfall når jeg er flink til å ta hensyn til bekkenet som har blitt ganske plagsomt og smertefullt etterhvert. Jeg var til første behandling hos fysioterapaut på torsdag, så håper jeg kan lære litt av det. Har også fått halsbrann de siste 3 kveldene, så kroppen sørger for at jeg i hvertfall ikke skal glemme at jeg er gravid;)

 

17+3 i dag, og nå er det vel blitt passe synlig at jeg er gravid. Har begynnt å kjenne litt småspark den siste uka og det synes jeg er veldig stor stas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Milla med 1 jente og Spire :)

 

Jeg har termin den 16 mars, så vi er jo faktisk ikke så langt ifra hverandre :) Er i skrivende stund 18+5, og i morgen er det ordinær UL, noe jeg gleder meg stoort til! Er så spent på om vi får vite hva det er som bor inne i magen :)

 

Formen min har ikke vært noe særlig. Var veldig dårlig de 13 første ukene med mye oppkast, kvalme og uffattelig trøtt. Når det endelig gav seg og jeg kunne se et lite lys, har bekkenet satt igang fro fullt. Det blir faktisk bare verre og verre føler jeg. Men man må bare lytte til kroppen og ta det med ro, så går det forståvidt greit. Det er bare at det ikke alltid er så lett når man har så mange jern i ilden :)

 

Har også kjent endel spark i det siste, noe som er utrolig koselig! Veldig rart å tenke på at det ligger et lite menneske inne i magen :) Synes tiden går litt sakte, gleder meg såå til å hilse på den lille i mars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som LMWK ! :)

Er 18+6.

Kvalm, Ufattelig trøtt! og sliten, men det ga seg rundt uke 13.

Da kom bekkenet istede ;) og litt ukjente ribbeins smerter, som jeg også fikk sist...Men denne gangen kom de veldig tidlig.

 

Men koser meg med litt plopping i magen om dagen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 18+3 her, ordinæl UL i morgen, gleder oss veldig!

Formen har vært helt annerledes nå med nr.2 - venter vi en gutt?

 

1. gang var jeg i knallform hele veien - studerte og gikk på kveldsjobb og koste meg glugg, noe humørsvingninger, men ok :)

(helt til jeg fikk akutt alvorlig sv.skapsforgiftning, hastekeisersnitt, tidlig fødsle og og HELLP i uke 34/35)

 

Nå, 2. gang var jeg kvalm og trøøøøtt fra til uke 15, da gikk det over til kraftig hodepine og svimmelhetsanfall uten forvarsel.

Er sykemeldt på 3. uken nå, og skal være hjemme i 4 uker til.

Ingen særlige humørsvingninger denne gangen, til samboers lettelse ;)

 

Men storkoser meg med alle bevegelsene der inne!

Virkelig kos, og stas.

Så nå teller jeg timer til UL, her jeg ligger på sofaen...!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 23. mars, og formen er superfin! Det har den egentlig vært hele tiden, bortsett fra litt kvalme i ca en uke. Så jeg skal absolutt ikke klage!

 

Ellers synes jeg tiden går sakte, og magen er bare så vidt litt synlig. Nå er jeg ganske høy (177cm), så det kan jo være en årsak. Gleder meg til magen virkelig kommer! :) Har begynt å kjenne liv de siste dagene, og det er selvfølgelig like koselig hver gang!

 

 

Stine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milla med 1 Jente og Spire

Koselig å høre litt fra dere forskjellige! :-)

 

Jeg skrev visst feil på rerminen min, for den er 25.mars. Må fortsatt vente en drøy uke på den ordinære ultralyden, så får vi se om datoen endrer seg der.

 

Forrige gang villle vi ikke vite kjønnet, men denne gangen heller vi mot at vi vil, om de ser det da:)

 

Nå skal jeg koke litt kakao til mannen min og meg og pynte med litt vaniljeis på toppen!

 

Kos dere, dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foram er fin den:) Var veldig trøtt ein periode, samt hadde bikkjepust etter å ha gått opp ei lita trapp. Det har gikk over!:)

No er einaste eg kan merke at det verker i høgre foten (oppmed festett/lysken) dersom eg brukar føtene for mykje (går/står/springer, utan nok sittepausar).

Men siste tida har eg begynt å bli daudtrøtt igjen, og har litt problem med å sovne, dvs vaknar om natta (enten uten grunn eller pga dotrang), og får då ikkje sove igjen, endå eg er stuptrøtt og nesten snublar meg ut frå badet. Har og begynt å bli anpusten av trapper. Håpar det kjem av mindre søvn enn behovet?;)

 

Har ellers stor fare for snarleg bryslekasje, men *bank i bordet* det har ikkje skjedd endå. Skal eg samanlikne med forrige gong, så skjer det vel i løpet av 1mnd.

 

Har litt problem med matlysta til tider, og problem med at eg ete for fort (etterfulgt av å bli oppblåst og kvalm).

 

Men stort sett er alt flott!:)

 

Har termin etter deg "Milla med 1 Jente og Spire", enn så lenge er datoen 29.mars (eller 27.mars som terminkalkulatoren kom fram til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Er i strålende form! Jeg er i uke 21 og har termin 4. mars så jeg er en av de "tidlige". Kjenner stadig liv så lilletulla blir nok sikkert like aktiv som sin far...

Jeg var supertrøtt de fleste ukene i 1. trimester men etter uke 13 har jeg vært i kjempeform og vært like aktiv på jobb og på fritiden som ellers.

Mage har jeg fått selv om jeg til tider kan glemme at jeg har det før jeg dulter borti noe eller skal bøye meg ned og oppdater at det er en mage som er litt i veien.

Pupper har jeg jo også fått og det er jo morsomt selv om jeg er redd det kommer tli å gå over...

Koser meg med graviditeten og håper formen holder seg slik i mange uker fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :-)

 

Jeg er i skrivende stund 21+4 på vei! Jeg har vært så heldig å unngått kvalmen helt fra starten av! Men har vært ekstremt trøtt og sliten, noe jeg trodde skulle gi seg etter de 3 første mnd. Noe det ikke har gjort.. :-) :S nå har jeg gått 50% sykemeldt i noen uker, pga at jeg er så sliten at jeg er stoooooor sofasliter!!! Jeg orker stort sett ingenting.. Ellers har ryggen begynt å melde seg også! Men er det vanlig at man skal ha vondt i rompa? Da mener jeg ikke midt på altså ;) hehe. Men inne i beinet på begge sidene liksom.. Kan dette være starten på bekkenløsning? Dette er mitt første svangerskap, og har vist seg å bli helt motsatt av det jeg så for meg, hehe. Jeg har vært en meget aktiv person før jeg ble gravid, og har nå altså ikke vist trynet mitt på treningsstudioet på ca 4 måneder :P huff. Det sliter på det psykiske også når man har NULL energi til å gjøre noe som helst.

 

Neste uke skal jeg prøve meg i full jobb igjen! Er spent på om jeg må krype tilbake til legen for en lengre sykemelding!

 

Ellers har jeg kjent daglig (masse) spark fra min lille gutt siden uke 17! :D Storkoser meg hver gang jeg kjenner at det rører på seg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...