Gå til innhold

modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra hvilken uke kan jeg begynne med dette?? og er det sikkert at det virker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner ca uke 35-36.

Ingenting er helt sikkert, du kan jo ikke teste hvordan det hadde gått hvis du IKKE hadde tatt det, men jeg er overbevist om at det fungerte på meg.

Var førstegangs og frøkna var ute under seks timer etter første ri....

Snu på det - du har jo ikke noe å tape for det er ingen bieffekter!

Derimot kan du få mye bonus, jeg fikk også nåler for mer energi, bedre søvn og hjelp mot halsbrann!

Skrevet

Jeg fikk både modnings- og riestimulerende nåler fra uke 36. Det er noen som ikke vil sette nåler før uke 37 i tilfelle man skulle gå i spontan fødsel av det, men jeg ventet et stort barn (estimert til 5,5 kilo til termin) så det var greit å starte litt tidlig.

Jeg mener jeg hadde god effekt av det, umiddelbart etter og i døgnet etter at nålene ble satt hadde jeg en betydelig økning i kynnere og maserier. Da jordmor sjekket meg etter tredje runden med nåler hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden (i uke 37). Fødte dagen etter tredje runden med akupunktur.

Enig med henne over her, du har ihvertfall ingenting å tape på å prøve.

Skrevet

jeg gjorde det fra uke 37 og hadde ingen effekt i det hele tatt. prøvde igangsettingsakupunktur også...like håpløst :P

Skrevet

Selvsagt er det ikke sikkert det virker. Jeg startet i uke 38 og fødte dagen før termin. Følte at det skjedde ting hver gang jeg hadde vært der, men vet jo ikke om jeg hadde født noe senere hvis jeg ikke hadde fått akupunktur.

Skrevet

ok-da er det vel bare å prøve når tiden er inne for det!

Skrevet

Jeg begynte i uke 36.

Ingenting er sikkert. Hun jeg gikk til sa at jeg hadde god og positiv energi, og det er viktig (jeg er stort sett ei gladjente av natur).

Etter to behandlinger, faktisk dagen etter den andre, så gikk vannet. Da var jeg i uke 38.

Til sammenligning, så kom mine eldste barn 2 uker etter termin. Både første og andremann :)

Tredje kom to uker før termin og det takker jeg akupunkturen for! :-D

Skrevet

Målet med modningsakupunktur er jo ikke at man skal føde før termin, men at livmorhalsen modnes og man dermed slipper laaaange latesfaser, og får en kortere og greiere fødsel. Jeg er overbevist om at det virket på meg, jeg fødte på 3 timer og 20 min fra første rie, startet med vannavgang og var helt avflatet og 4 cm åpning før jeg hadde hatt en eneste rie. Ingen rifter til tross for 38 cm hode. Flott fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...