Gå til innhold

Hjelp meg!! Tror jeg trenger terapi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare vet ikke hvordan terapi.

Er så sykt lang ventetid hos psykologene i nærheten av meg (gjennom fastlege). Lurte på om noen hadde litt erfaring go kunne peke meg i riktig form for privat terapi?

Er mye deprimert og nedstemt. Ser veldig ofte kun det som KAN gå galt, og det som er slitsomt framfor det som faktisk kan gå bra og være koselig. Bekymrer meg alltid for ting, selvom det ikke nødvendingvis kommer til å skje.

Er OPPHENGT i mat og godis. og også trening. Trener for å bli stram, for å kunne unne meg hauger med godis i helgen. Men ALDRI uten dårlig samvittighet. Er LIVREDD for å legge på meg, selvom jeg vet jeg er normalvektig. Men normal er ikke bra nok. Har aldri hatt en spiseforstyrrelse slik at jeg dropper å spise osv. Men skulle nesten ønske jeg klarte det. Blir sint for at jeg ikke klarer å spise så sunt og lite som jeg ønsker. Dette er tanker jeg har så og si hele tiden.

Når jeg er sammen venner har jeg lyst til å prate om kosthold og trening. Høre hva de gjør fordi de er så tynne. Og gruer meg til sosiale ting fordi det er mat og godis der.

Nå er jeg LEI!!

Forholdet til mannen min henger og dingler.

Jeg er mye sint og lei. Trøtt hele tiden. Eneste lyspunktet er den nydelige datteren min. Elsker henne over alt. Bortsett fra det tror jeg ikke jeg er i stand til å elske noen andre...

Hva gjør jeg?

Finnes en million psykologer i området som tar over 1000 kr pr time. Bare vet ikke hvordan terapi jeg trenger. Skjønner ikke hvor jeg skal begynne.

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære deg!

Det er tøft å ha det slik du beskriver! Jeg har vært der! Men du - psykologen vet hva du trenger. Du trenger ikke finne ut hva slags terapi du trenger. De fleste som er langt nede vet jo ikke det, de bare vet at de trenger hjelp (når de har annerkjent at de har et problem, og det har jo du - veldig bra gjort!). Du kan da enten booke time hos en av disse dyre psykologene mens du venter på å få plass hos en offentlig, du kan bruke fastlegen til å tømme deg mens du venter (om denne legen er en du har tillit til), du kan gå til en gestaltterapeut. Jeg har ikke vært hos en slik (jeg går til psykolog), men du kan lese om det her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Gestaltterapi

Håper dette hjalp litt. Lykke til.

Stor klem!

Skrevet

Hei du!

Jeg har hatt det som deg i mange år, og fant etter 10 år (!!!) hos psykolog ut at det ikke var rett for meg. Uten at jeg vet mer enn det du skriver her, så ville jeg sjekket ut kognitiv terapi. Tanken bak er at man ved samtaleterapi endrer hele måten man tenker på. Jeg har lært på meget kort tid at det er bortkastet tid å fokusere på det negative. Utrolig endring fra et liv hvor jeg alltid fokuserte på alt negativt. Koster fort litt, og du bør sjekke referanser, men det er virkelig verdt det. Har anbefalt det til flere jeg kjenner siden jeg begynte og alle er fornøyde :)

Skrevet

Tusen takk for svar begge to!! :)

Setter veldig pris på det.

Har tenkt på dette så utrolig lenge nå og det er så vanskelig å bare ta skrittet og bestille time.

Skal sjekke ut begge deler dere anbefalte. :)

Må bare ta tak i livet mitt nå. Før jeg ødelegger alt jeg har.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...