Gå til innhold

Ekstra OS i desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Haha ja det var da og en sammenligning! :P

 

I tillegg blir det mindre utgifter på mat, bensin og andre bilutgifter, fritid (pils!!! feks:p), klær, utsyr ++ oioioi så dyre menn er!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øh, nei, hvorfor i alle dager skulle det være mer da?? Får få deg en jobb så har du ektra å rutte med.. jeg er også alene, jobber fullt, men blir ikke mye til overs til jul her heller.. men ved å spare hele året, passe på å kjøpe masse julegaver på salg, og ikke ha sitti hjemme på os en dag, men studert og jobbet hele tiden klarer vi oss fint.. også har jeg jo bare min familie å kjøpe gaver til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste får halv skatt i enten november eller desember... Så det at alenemødre har en skattefri mæned på den lille overgangsstønaden er ikke noe å hyle opp om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere betaler jo stort sett ikke skatt uansett på den OSn dere har, hva er greia? Dere FÅR penger, dere må ikke gjøre noe med det. Vi som faktisk JOBBER bør få litt ekstra for innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg er alenemor selv og syns slike innlegg som dette er rett og slett ekle å lese.

Jeg syns det går an å være litt ydmyk og takknmelig over den ordningen som faktisk eksisterer. Jeg var nesten ferdig med utdannelse før jeg ble gravid og alene, så jeg jobbet meg opp et godt grunnlag med fødselspenger mens jeg tok siste år på masteren som gravid. Blir irritert over andre som er alene som får utdannelse kastet etter seg og fremdeles syter!!

 

Noen år etterpå hvor inntekten er ok er det jammen knapt her også i desembermåned. Det er faktisk det for de fleste og jeg syns det er nesten litt kvalmende sitte å syte over at en ikke får ekstra.

Hva med å ta en ekstrajobb i november/desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke det fordi jeg er alene med baby... Jeg sitter ikke på ræva, men er i mamma perm noe de fleste er når de har en liten baby. Når babyen begynner i barnehagen begynner jeg på skolen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du begynner på skolen IGJEN får du vel fødselsstipend? det har en nemlig krav på om en er student og får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Og er man to så har man også to familier å kjøpe gaver til, som alenemor har du kun en så det går jo opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det får en. Os og fødselstipend har ingenting med hverandre å gjøre. Hilsen masterstudenten lengre opp som fikk foreldrepenger, redusert OS og fødselsstipend fra lånekassen i permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er hjemme i perm så får du vel penger fra lånekassen vil jeg tro..?

 

Jeg studerer selv, og da vi fikk førstemann var både jeg og mannen min studenter. Da har man ikke mye å kjøpe julegaver for, men slik er det jo bare. Familie har stor forståelse for at man ikke har altfor mye å rutte med bestandig, så ser ikke helt problemet ditt. ¨

 

Jeg er fremdeles ikke ferdig med å studere, så vi lever kun på én inntekt (+ studielån da) med tre barn. Vi klarer oss utmerket!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er hjemme i permisjon fra studier og får OS, foreldrepenger fra lånekassen og kanskje til og med foreldrepenger fra nav i tillegg til alle andre stønader aleneforsørgere får; les dobbel barnetrygd, småbarnstilleg og bidrag, ja da er det ikke mye synd på deg! Gjør som andre som har dårlig råd; sett opp budsjett og lev nøktern, spar penger og kutt utgiftene! Er på tide at aleneforsørgere skjønner at de er DE selv som skal forsørge barna sine, ikke staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...