Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Hvordan gikk det? Jeg fikk mye strekkmerker første svangerskap og ingen i andre (da la jeg på meg mindre.) Så hadde jeg en bukplastikk. Det sies vel at etter 2 år skal det gå helt fint å bli gravid igjen og ikke ha noe å si. Nå er det 5 år siden operasjonen, og jeg tenker mye på dette. Siden jeg fikk mye strekkmerker første gangen, er vel gjerne huden min ikke så elastisk. Nå er det jo enda mindre hud å "ta av". Må jeg nærmest slanke meg i svangerskapet da, for å legge på meg minst mulig? Noen med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Hvorfor i huleste ta bukplastikk før du er ferdig med å gå gravid?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Hei hei:) Jeg hadde tvillingsvangerskap i 98/99, jeg gikk fra 63 cm i livet til enorme 140 cm. La på meg 40 kg også. Gikk ned igjen 35 kg i løpet av de neste 4-5 årene og dette medførte et skikkelig forkle, mest av overflødig hud. I 2004 fikk jeg innvilget bukplastikk, og jeg kunne ikke vært lykkeligre. Jeg hadde ikke tenkt å få flere barn, men fikk to barn til , et i 07 og et i 08. Og når det er sakt, så hadde jeg som deg ,masse strekkmerker. fra over navelen og langt nedi høna . Alt, absolutt alt var borte etter bukplastikken:))) Snakk om å føle seg som en 16 åring igjen, hoho:) Så ble jeg gravid igjen da og var veldig spent på hvordan det ville bli, men det gikk helt greit. Fikk ikke et strekkmerke heller i første svangerskap etter operasjonen. Og jeg la på meg masse i dette svangerskapet også. i svangerskap nr to etter bukplastikken, poppet det frem noen strekkmerker, men ikke noe veldig graverende. Lev som vanlig, vær sunn og kos deg med svangerskapet når den tiden kommer. Om du får flere barn, så er de jo verdt noen strekkmerker uansett, ikke sant:))
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Hei 23.15 og takk for din erfaring! Jeg har fortsatt en del strekkmerker, men de er så og si usynlige så de plager meg ikke. Jeg har én venninne som også har operert og hun ble uplanlagt gravid etter noen mnd, det vil si hun fødte innen et år etter operasjonen. Hun fikk heller ikke et strekkmerke til, og så ut akkurat som etter operasjonen. Men det er bare så "typisk meg" å være uheldig. Jeg la på meg henholdsvis 25 og 15 kg, og andre gang var jeg flinkere med kosthold og mer bevisst. Det skal jeg nok klare en neste gang også. hi
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Hei, jeg slanket meg masse og fikk full bukplastikk, ble advart siden jeg ikke hadde fått barn enda,de vil helst du skal være ferdig med barn først pga best resultat, men jeg var bestemt på at jeg ikke skulle ha barn, men etter ett år ombestemte jeg meg og det gikk veldig bra,huden var like stram og fin,la på meg mye,men klarte gå ned igjen fram til jeg ble gravid igjen,samme bra resultat denne gamgen også. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Tusen takk for to positive erfaringer, det hjelper hehe:-) Får bare krysse fingrene for at jeg er like heldig! hi
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Ta bukplastikk pga strekkmerker, før man er sikker på at man er ferdig med alle svangerskap? Kan forstå det for de som har magen hengende å dingle ned på låra, for all del.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg fikk enorme strekkmerker under mitt første svangerskap og ingen i mitt andre. etter barn nr 2 tok jeg bukplastikk da huden min aldri hadde klart og trekke seg tilbake med alle de strekkmerkene jeg hadde. magen hadde et lite heng men var samtidig skjev, altså mer hen på den ene siden. Jeg fikk dekket full bukplastikk pga dette. Jeg visste at jeg ikke var ferdig med å få alle barna jeg ville ha. JEg tok operasjonen i 2009, april. og nå har jeg termin med nr 3 om 12 dager. litt raksere enn planlagt da men. Jeg har nå fått strekkmerker igjen, dog denne gangen på tvers over magen. men de er mindre og vil nok blekne raskt. er spent på hvordan det går etter fødsel men jeg er bestemt på å klare å gå ned i vekt og bli like fin igjen. Arret er stramt og gjør til tider litt vondt, men det går fint. magen er mindre nå enn de forrige gangene, vet ikke om det er pga operasjonen da, men har lagt på meg like mye, men bærer nå gutt og de forrige var jente, kan jo være forskjell der også. Jeg tok operasjonen fordi jeg ikke taklet å gå rundt med den magen jeg hadde uansett om jeg visste jeg skulle ha flere barn. Jeg klarte ikke å vente faktisk. høres kanskje teit ut, men sånn følte jeg det. Blir det skikkelig ille etter dette svangerskapet så betaler jeg for en ny en. skulle uansett inn for å rett opp diverse da operasjonen ikke var så vellykket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå