Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Min venninne tjener langt mindre enn resten av venninnegjengen, og mannen hennes tjener heller ikke fett. Nå har hun gått ut og kjøpt seg en kjempefin bil til nesten 600.000 - fullfinansiert! Hun skryter vilt av den flotte bilen sin og bruker enhver anleding til å bringe på bane at hun har en slik og sånn bil, åpnelyst for å prøve å imponere. Jeg er enig i at bilen er flott, men jeg hadde kanskje latt meg imponere mer hvis hun hadde kjøpt en bil hun hadde råd til og ikke en hun betaler 9000 kr i måneden i gjeld på. (Egen bolig har hun ikke råd til. så hun leier). Men det kan jeg jo ikke si til henne... kan jeg vel?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Kommer an på hvor gode venner dere er.. Jeg kunne fint sagt til en nær venn at jeg ikke forsto prioriteringen, ville jo mye heller tatt opp et boliglån enn et billån siden biler taper seg sinnsykt i verdi mens fast eiendom gjerne øker i verdi. Men en mindre nær venn hadde jeg ikke sagt noe til.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Det er hennes valg. Et litt dumt valg, slik jeg ser det, men dog... Det er vel ikke noe du trenger å si til henne, med mindre hun bringer det på bane.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Seriøst, 9000 kr. i mnd.??! Tror jeg ville nevnt hvor utrolig mange tusen hun kaster bort i mnd. Bil er kun tap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå