Ian's girl Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Vi er to gode venninner som bor til vanlig med 24 timers flytur mellom oss, og skal nå unne oss 4 dagers tur sammen:) Formålet med turen er å tilbringe "quality time". Har ikke noe mål om å se masse sightseeing-greier eller shoppe. Vi liker å spise/drikke godt, se litt kulturgreier, gå turer langs stranden osv. Trenger ikke være et sted med et enormt uteliv, men litt liv og røre er greit:) Vil ikke på et pensjoniststed heller... "Kravene" - By i Europa/Nordlige Afrika - Ikke av de store turistbyene med altfor mye å se/gjøre, vi er der for å slappe av og kose oss sammen - Gjerne litt sånn "kulturby" type Sevilla - Gjerne ved havet, fint å gå langs stranden - Shopping er ikke viktig - Glad i god mat og vin - Skal reise neste torsdag, hjem søndag eller mandag. - Helst direkterute fra Oslo, men ikke et absolutt krav, men ikke sånn 15 timers reisetid pga. 1-2 stopper.. Da reiser vi bort all tiden vår.. - Vi vil ha litt sol og varme - Ikke Øst-Europa - Ikke de typise storbyene som Roma, Paris, Amsterdam osv. Vi har begge reist ganske mye Noen som kan foreslå noe litt utradisjonelt som oppfyller de fleste av disse kravene? Gjerne i Frankrike, Spania eller Italia. Veldig glad for svar:-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Er glad i Nice og Cannes jeg da... Joda, litt sånn "turist-sted" er det jo, men ikke så mye på denne tiden av året. Dessuten er det fremdeles ganske varmt der enda... Masse og se på, koselig kafèer og restauranter, små klubber med konserter o.l...
Ian's girl Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2011 Tusen takk, jenter:-) Skal sjekke nærmere:-)
lille sprelle Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Barcelona har stranda omtrent midt i byn!
Steget Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg skulle også foreslå Barcelona. Perfekt for jentetur. Men jeg vil også foreslå Krakow, jeg da. Selvom det er Øst-Europa. Fantastisk fin by å slappe av i.
Ian's girl Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. oktober 2011 Vi elsker begge Barcelona og har vært der flere ganger, men tenkte vi skulle prøve noe nytt:-) Skal se mer på Krakow, for der har ingen av oss vært. Tusen takk for hjelpen, jenter:)
Sylteflesk Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Du nevner Nord-Afrika, så Marrakesh er perfekt for deg! Gjerne med en avstikker ut til kysten ved Essaouira. Nydelige byer, passe eksotiske og livlige. Litt dårlig med vin, men det er å få tak i. Norwegian flyr direkte, men bare en gang i uka tror jeg. Kan eventuelt fly hjem fra Agadir, eller med et fransk lavprisselskap som heter et eller annet med Blue. Har vært der to ganger og drar gjerne tilbake, anbefales!
togutter Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 piemonte regionen i Italia, feks Toscana. Deilig mat, og deeeeilig viiiin!!
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg vil absolutt anbefale Praha. Tempoet der er så rolig til å være en storby, mye god mat og vin, vandre rundt i nybyen og gamlebyen (kanskje ta en guidet tur på segway). Det er lett å komme seg rundt. Jeg har vært der to ganger, og må bare tilbake. Roma er favoritten vår da, men Praha er en god andreplass. Bergamo er også fint, vi var der i november for to år siden, kjempekoselig liten plass i Italia
Espoir Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har hørt at Lisboa er fantastisk. Jeg har også reist en god del, men har aldri vært der, så dit hadde jeg reist hvis det var jeg som skulle på tur med venninnen min.
Sjokoman Skrevet 20. oktober 2011 #12 Skrevet 20. oktober 2011 Bordeaux! Fantastisk koselig by og rusle rundt i. + alt du kan ønske deg av mat og vin. Dra en tur til feks St. Emilion (ca 1 time med tog om jeg ikke husker feil), en gammel liten vinlandsby. Eller hva med San Sebastian? Tapas, tapas... Bernkastel i syd- Tyskland (Moseldalen). Krakow, Budapest, Praha, Dublin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå