Gå til innhold

Noen flere med sterkt trykk nedentil, cauke 20/21


mammas nurk

Anbefalte innlegg

Heisan

 

Er for tiden sykemeldt, pga har hatt sterke/ regelmessige kynnere. hadde prematur ved forrige svangerskap, derfor legen tar det litt seriøst:) men i det siste har det kommet sterke trykk nedentil, i livmora/skjeden. dette er når eg i aktivitet, og kan vedare om sitter. ubehaglig, litt vondt, og litt ekkelt, føler nesten han kjem ut, sjøl om vet han ikke gjør det da:( flere med erfaring?:) Er i uke 21 i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

 

Høres ut som meg til tider.. men legger meg bare ned og slapper av å går kun på do. Har ingen premature fødsler bak meg. Da dei har klart å stoppe dei i tide eller at naturen har stoppet de for meg. For meg hjelpe de føreløpig å ligge å slappe av ei stund da går de over. Eg er i min 25 uke (24+2.) Du må bare ta å gjer det som du føle er rett for deg og din kropp syns eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde litt trykk nedover for ett par uker siden. Er i uke 22 i morgen. Det minnet meg veldig om forrige fødsel (gikk på overtid forrige gang). Synes det var litt skremmende, men følte at det var ligamentene som strakk seg (lest om det). Usikker på kynnere, for hadde ikke no særlig av det forrige gang så vet liksom ikke helt hvordan det skal kjennes. følte ikke at dette var det, for det var liksom ikke magen, det var underlivet. Det kom plutselig,og ofte i en periode, og gjerne ved fysisk aktivitet. Men har ikke kjent det på et par uker nå. Vi får satse på at det livmoren som gjør seg klar, men skjønner jo at du må være litt påpasselig siden du tidligere har født prematur. Hvor mye for tidlig var forrige?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 24 nå, og kjenner til tider sterkt press nedentil, slik var det bare i forbindelse med fødsel i forrige svangerskap...

Mener det kommer i forbindelse med overbelastning eller stress, får prøve å unngå det fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

så greit å høre med flere som har erfaring! I mitt første svangerskap fødte eg i uke 34. Det var ikke så veldigt tidligt, men tidligt nok, vil helst gå ut tiden denne gang. :) men er nok bare ta det med ro. flere som har vært sykemedlt fullt over tid? syns dere dette er god nok grunn til å fortsette sykemelding, jobber i barnehage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, siden du fødte for tidlig sist hadde jeg nok tatt det med ro om jeg var deg. Vet også at barnehage er både stressende og belastende på mange måter. Og tidene vi er i møte pleier ikke akkuaratt og gjøre arbeidssituasjonen lettere.

 

Er selv 50% sykemeldt fra bhg, pga mye hodepine og sliten. Har en liten gutt hjemme som også skal ha en del av mamma'n sin. Synes det har vært helt greit å være sykemeldt denne gangen, forrige gang følte jeg veldig på det. Kan nok hende jeg skal tilbake i fult hvis hodepinen forsvinner, men kjenner at jeg skal være forsiktig med å presse meg til noe som helst. Jeg skal ha overskudd til å ta imot baby, og ta vare på 2-åringen og familien min også..

 

Flere som har tanker rundt det å være sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...