Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Mulig dette er en liten bagatell for mange her, men for meg betyr det en god del: Samboer røyka mye tidligere, men har så godt som sluttet nå. Han vet hva jeg synes om røyking, og egentlig er han ikke så glad i det selv. Røyker nå kun på fester/guttekvelder, og de er det ikke mange av. I dag skulle jeg hjelpe ham med å finne noe han lette etter, og etter ei stund lette jeg i jakka hans (der jeg faktisk fant det vi lette etter). Problemet var at jeg også fant en snusboks. Jeg visste ikke at han snuser en gang! Han ble litt irritert da han fikk vite at jeg hadde vært i jakka hans, men jeg lot som ingenting og det roet ham ned. Jeg tror ikke han forstod at jeg hadde funnet snusboksen hans, han var bare redd for det. Dette har plagd meg litt i dag, fordi jeg trodde vi fortalte ting til hverandre. Bestemte meg derfor for ikke å si noe til ham, jeg vil ikke kjefte på ham eller noe - det er jo opp til ham! Skreiv i stedet en liten lapp der det stod at jeg elsker ham og tenkte at jeg skulle legge denne oppi snusboksen og heller la ham kjenne litt på samvittigheten neste gang han skulle oppi. Så langt kom jeg ikke. Snusboksen var nemlig borte... Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Egentlig er han en fantastisk kjæreste og samboer, og jeg har trodd at vi har vært ærlige og åpne med hverandre hele tiden. Det er kanskje en filleting, men det er jo tydelig at han prøver å skjule dette for meg. Noen innspill? Bør jeg ta det opp med ham eller se om han ønsker å fortelle det selv? Må tilføye at jeg aldri kjefter på ham når han røyker eller noe, ber heller om å få ta et drag selv, fordi jeg vet at han hater når JEG røyker. Er klar over at dette høres helt fjortis ut, måtte bare få det ut. God kveld, godtfolk!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Er det et problem AT han snuser, eller at han skjuler det for deg? Jeg skjulte også snusinga min for min ex samboer av den grunnen at han var en antirøyk og snus - person. Var redd for at han ville bli veldig sinna, osv. Se hvor lenge han har samvittighet å skjule det da! Men regner med han er voksen. Han er faktisk ikke nødt å opplyse deg eller noen andre at han røyker/snuser.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg skjønner godt greia og følelsene omkring at han skjuler noe! Sånn er min kjære også, jeg blir like skuffa hver gang! Selv om det er bare filleting jeg egentlig ikke bryr meg om.. Det er bare prinsippet i at man ikke er åpen og ærlig med hverandre som plager meg
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Er jo ikke verre enn å si at du så snus esken, og eneste du reagerer på, er at han tydeligvis ikke har turt å si til deg at han snuser. Siden du (slik jeg forstår) ikke ser snusen i seg selv som noe fy fy, så er det da bare å si det det, du fant snusen, nei du er ikke sint for at han snuser, men heller skuffet over at han ikke har fortalt det til deg, da du trodde dere hadde det med å være åpene og ærlige ovenfor hverandre. Snus er jo ikke så ille som røyk i forhold til lukt og ånde, så hva s¨om han snuser litt
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Takk for svar Klart han er voksen. I allefall voksen nok. Er klar over at han ikke trenger opplyse noen om at han røyker/snuser, og som ihvertfall noen forstod er det ikke det som er problemet. Dvs. - jeg blir ikke superhappy (studerer medisin og er ganske nødt til å være imot slikt), men sint blir jeg heller ikke. Bare litt trist fordi fyren ikke er 100% ærlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå