Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Har blitt bitt mange ganger før,men etter dette bittett har jeg fått røde prikker rundt bittett ) er flere uker siden jeg ble bitt) også klør det enda. Er prøver og redd jeg skal bli dårlig etter enda en stund og bør ta antibiotika?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Ja, det kan være farlig. Hodet sitter ikke igjen? Uansett: Du burde dra til legen. Flott bærer med seg endel ulumskheter som man i verste fall kan bli svært syk av.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Om du har fått reaksjoner rundt bittstedet nå, så må du oppsøke lege. Du skal ikke vente for å se om du blir dårlig!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Man skal alltid oppsøke lege om det blir en rød ring rundt flottbittet! Da skal du ha antibiotika. Litt rødt er det rundt stikket i et par dager uansett, men blir det en tydelig rød ring som sitter mer enn et par-tre dager skal du behandles med antibiotika uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Er mange uker siden selve bittett. Ble et stort sår/dyp "hull" der flotten hadde sittet,så rur og så en klump der jeg sikkert får et arr. Har hatt utslett alla røde kløende nupper rundt bittett et par uker,men ikke en slik stor ring med hvitt innerst og rødt rundt. Er vel på 1x2cm. Redd kontordama ikke tar slikt seriøst,er mye flott her og folk blir bitt hele tiden. Redd jeg blir sett på som hysterisk... Men om jeg må ha antibiotika vil jeg gjerne ha det så fort som mulig så jeg kan begynne prøvinga igjen. Kan vel ikke gå på antibiotika om en er gravid?? Er det slik at bitt uten ring er ufarlige og de med kan være farlige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå