Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 jeg er gravid med firlinger som i seg selv er en utfordring. var nettopp på ul og tik prøver da det ble oppdaget at 2 av fosterene har kromosonfeil. Legene anbefalte meg foster reduksjon men ga meg veldig lite info om hvordan dette skjer? hvor? og generelt... Er veldig forvirret her jeg sitter... noen av dere som har hørt noe om det? jeg fikk ikke henvisning, det eneste de sa var at jeg måtte til danmark, noen som vet hvor i danmark? og en side eller noe hvor jeg kan lese om hva som skjer og slikt??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/rundskriv/2001/i-422001.html?id=108956
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Det er to måter de reduserer på. Det ene heter clamping, og jeg tror de går inn og stenger av tilførselen gjennom navlestrengen (er ikke sikker!). Det andre heter selektiv føtocid, der man går igjennom livmoren og setter et middel inn i de fostrene som skal reduseres, som fører til at hjertet rett og slett stopper. Føler veldig med deg
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Tusen takk for hjelp... er veldig fortvilet.... vet dere noe om hvor jeg skal henvende meg for info hos lege? evt hvilke sykehus som utfører denne prosedyren i danmark? pris?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Du skal bli henvist til Danmark av sykehuset ditt... Har du vært på Ullevål eller St. Olavs...? Så lenge dette er en lovlig prosedyre som skjer i offentlighetens regi skal du ikke betale noen ting selv. Skjønner godt at du er fortvilet!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Dette skal da overhodet ikke du betale for?? Dette må jo dekkes. Har ikke Norge kompetente leger til det må du sendes til utlandet på statens regning.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Hva slags kromosomfeil er det snakk om da? Det er kanskje alvorlig sådan hvis legene anbefaler reduksjon..har selv ei jente med veldig sjelden kromosomfeil, mentalt frisk og få plager..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 ok.. legen ga meg nesten ingen info, og jeg ble så sjokkert så jeg 'glemte' liksom å spørre om slike vesentlige ting...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Er du seriøs 21.10?? Du kan virkelig ikke anta at dette er et tulleinnlegg, man tuller ikke med sånt! Og OM det skulle ha vært tull, så er vedkommende syk likevel, og trenger ikke kommentarer som dine.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg tuller ikke, hvem tuller med sånne ting?? Er bare så forvirret og frustrert da legen ikke kan gi meg noe info, syntes det er helt feil at legen kan slenge ut noe slikt og ikke informere meg videre!! Takk for hjelpen alle sammen, skal ringe legen idag og få ny time og mye mer info,
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #12 Skrevet 17. oktober 2011 Dette er ikke et svar på spørsmålene til HI, men lurer på om legene virkelig kan finne ut hvilke fostre som har kromosomfeil og ikke, siden de sier det er 2 av fostrene som har kromosomfeil.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #13 Skrevet 17. oktober 2011 Fostervansprøve er 100% svaret om kromosonfeil.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #14 Skrevet 17. oktober 2011 Hva om to av barna deler fostervannsekk da? Firlinger, er dette ivf?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #15 Skrevet 17. oktober 2011 Uff Hi. så grusomt, å måtte fjerne to av babyen dine fordi de ikke er helt normale. For et grusomt valg. Jeg hadde aldri klart å drepe to av mine barn fordi de er syke, men dømmer ikke det. Skjønner dette må være tøft for deg/dere
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #16 Skrevet 17. oktober 2011 Må innrømme at dette høres litt rart ut. Er ingen leger som bare slenger sånt ut av seg. Dessuten om du er gravid med 4 stk så regner jeg med at du har veldig tett oppfølging så du har stor tilgang på personell som kan fortelle deg veien videre? Om dette er ivf så hadde de ikke bare sagt dette og avsluttet timen. Har ikke lyst til å kalle deg troll, men dette hørtes meget spesiellt ut. Om dette er tilfelle så bør du kontakte sykehuset og få videre beskjed om hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå