Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Har alltid hørt at "alle barn" blir gira på sukker, men min lille sønn reagerer overhodet ikke på det. Reagerer virkelig alle andre på det?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Hun blir ikke gira på sukker. Men hun blir veldig gira når hun er sammen med andre barn og ved høyt aktivitetsnivå
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Hun er 14 mnd nå og reagerer ikke i det hele tatt på sukker.. Men, igjen da.. Så er hun helt turbo uansett..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Nei, ingen blir hyper av sukker, det er en myte. Men mange med veldig aktive barn liker å tro at ungene er hyper pga sukker, ikke manglende oppdragelse, haha... Når barn er i selskap å spise sukker kan de virke hyper, men det er vel helst pga selskapet med andre barn, enn sukkeret.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Så det er bare bullshit at hyperaktive barn ikke skal ha sukker da?? Jeg vet meget godt at mine barn tåler sukker, men tantegutten min tåler ikke sukker. han er på utredning for ADHD også.. han blir helt i hundre av å spise bare litt sukker. og han mangler ikke noe på oppdragelse,.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 det er ganske omdiskutert det temaet der. dem som har forsket på det og hatt diverse forsøk sier at man reagerer ikke på sukker. jeg tror at man i utgangspunktet ikke reagerer på sukker. Men jeg tror noen har lavere toleranse overfor sukker av en eller grunn, (ubalanse i kroppen etc) slik at man da vil reagere med hyperaktivitet e.l. Mine barn reagerer ikke på sukker. Noen har trodd det men det har gjerne vært i forbindelse med søtsaker rundt leggetid. De blir ikke gira av søtsakene men når man er overtrøtt, og det gjelder voksne også, og burde vært i seng så er det vel ikke akkurat noe sjakktrekk å trykke i seg en sjokoladeplate.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Det er nok ikke sukker, men e-stoffer barnet reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 Mitt barn blir gira av en liten sukkerklump hun!!! Kan IKKE få melk en gang før hun legger seg.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har aldri merket noe på jenta mi når hun har fått sukker. Jeg er ikke hysterisk på det, hun får godtepose på lørdager. Men jeg er nøye på at hun får i seg et måltid med skikkelig mat før hun begynner på godteposen, det tror jeg er viktig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 Dette var gjort et forsøk med. En gruppe barn ble delt i 2 grupper. Alle foreldrene fikk beskjed om at barna skulle feire bursdag. Den ene gruppen barn fikk alt av søtsaker, og den andre bare sunne ting. Men foreldrene fikk motsatt beskjed - den gruppen som faktisk fikk sukker, der fikk foreldrene beskjed om sunt og motsatt. Den gruppen hvor foreldrene TRODDE barna fikk sukker, meldte fra om uholdbare situasjoner i ettertid. Mens den gruppen som faktisk fikk sukker.... tja, der meldte foreldrene om rolige forhold.... Sukker er ikke en aktivitetsknapp. Der finnes ikke belegg for å si dette. Det er bare en myte. Vanilin er virkelig synderen, for det er det MANGE som reagerer på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 Det programmet så jeg også på tv for en stund siden. Britisk program. Var utrolig interessant og jeg lo litt av foreldrene som påstod at ungene ble såååå hyper av sukker når ungene i realiteten ikke hadde fått sukker i det hele tatt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå