Gå til innhold

Når ringe føden for lite spark i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man ringe dersom det er mindre enn det har vært tidligere?

Er 24+2

Jeg kjenner litt spark en sjelden gang i løpet av dagen. Men før helga var det ofte og tydelige spark på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ingen ting å bekymre seg for så tidlig tror jeg. Babyen din er foreløpig så liten at den har god plass og kan røre seg mye uten at du kjenner det. Den kan ha snudd seg og sparke innover f.eks, og da kjenner du det ikke like godt.

Men er du bekymret så ring. Det er vel hovedregelen uansett.

Skrevet

Hovedregelen er at etter man begynner å kjenne spark, skal man kjenne spark HVER dag. Hvis man en dag ikke kjenner spark i det hele tatt, eller sparkeaktiviteten forandrer seg markert fra det som er vanlig for deg, bør man ringe og inn til sjekk.

Skrevet

BULL SHIT. Etter uke 28 skal man kjenne spark hver dag ! Tenk de som kjenner allerede i uke 16 osv da ? Det er jo nesten ikke mulig å kjenne hver dag. Ring føden du HI hvis DU føler det er noe å bekymre seg for. Her får du 1000 forskjellige svar og ingen her kan spå om det er noe galt.

Skrevet

Det er forskjell på lite spark og ingen spark. Så lenge du kjenner spark/bevegelse i løpet av 24 timer, så skal det ikke være noen fare. I tillegg er så såpass "kort" på vei at barnet fortsatt har god plass.

Oppfordrer deg til å forsøke noe i kveld for å se om du får noe respons fra barnet. Drikk først noe kald, deretter legger du deg på den ene siden, så den andre og tilslutt på ryggen. Ligg der og kjenn godt etter om det blir noen bevegelser. Du kan gjerne også dytte litt på magen.

Hvis det er null respons, så ville jeg faktisk tatt en tlf til føden for å spørre om det er noe annet du kan forsøke.

Skrevet

Det er IKKE bullshit anonym 18.41.. slapp av litt.. Og vær forsiktig med hva du skriver..

Det er som anonym over her skriver..om man har begynt å kjenne spark og liv hver dag så skal man fortsette md det!! Og man skal kunne kjenne spark hver dag FØR uke 28... i uke 28 skal man kunne kjenne 5 bevegelser på 20 min.. (om man virkelig går inn for å kjenne..drikke kald sukkersaft osv)

Og MIN jordmor og de leger jeg snakka med i forrige svangerskap sa at man skal kunne kjenne liv HVER dag fra uke 25!

Skrevet

Enig i de over her- er du vant til å kjenne mye spark/ regelmessig spark så ring føden.. jeg var til en tilfeldig ul i uke 29- førstegangs og visste ikke hvor mye aktivitet jeg skulle forvente- barnet var sykt og for slapp til å sparke..

Skrevet

Tusen takk for svar damer!! :)

Jeg ringte føden. Og jeg skulle drikke et glass med saft med masse isbiter i. Vi kjente med en gang at han beveget seg der inne. Men det er ikke like kraftig som tidligere. Men jm på føden sa det er helt vanlig at de snur seg, og at man da kjenner mindre.

Jeg skulle ringe opp om 1 time hvis vi ikke kjente noe. Men vi kjente noen dult så da er det nok ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...