Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Hvis jeg har lyst til å ta mastergrad i jus/rettslære, kan jeg da bruke bachelorgraden og bygge videre på?? Eller må jeg ta de fem årene det tar?? Noe som vet noe om dette???
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Er ikke det en vel stor retningsendring til at det kan fungere?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 du må ta alle fem årene..har sjekket det ut med UiO, for kunne tenkt meg akkurat det samme selv...kjipt for oss!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Selvfølgelig kan du ikke det. Det er to helt ulike retninger så du begynne på begynnelsen.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Googlet nemlig advokaten til min samboer, pga jeg vet hun har vært sykepleier før og der så det ut til at hun hadde tatt eksamen ved universitetet i Oslo på ett år og ett år til ved en høyskole...men det var ikke så lett å tyde..Kanskje greit å la det være da...5 år på skolebenken blir tøft....kjipt, ja...( HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er 1.års student på sykepleier, men har tenkt å bytte neste år til faramsiutdanning jeg liker ikke meg på sykepleier og jeg kan ikke tenke meg å jobbe som sykepleier når jeg har 2 barn. Må jo ha overskudd til å kunne leke med dem når jeg kommer fra jobben.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Min venninne har utdanning som helsesøster, og 15 års arbeidserfaring. I alder av 40 år begynte hun å utdanne seg til jurist. Hun måtte selvfølgelig ta 5 års studie, samt ex fac for fremtidige jurister. For å bli advokat, må man dessuten være advokat- eller dommerfullmektig i 2 år, ha avlagt advokatprøve og prosedert 2 sivile og 3 straffesaker - hvis man lykkes med det, får man advokatbevilling og rett til å praktisere i et advokatfirma, et foretak eller åpne egen praksis.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Selvfølgelig kan man ikke gå rett fra sykepleien og bruke dette som grunnlag for advokat utdanningen.. Er forbauset at noen i det hele tatt kan tvile på dette - det er jo to heeeeeeeeeeelt forskjellige retninger som har lite med hverandre å gjøre.... Man må nok ta alle 5 årene om man skal bli jurist ja - og takk gud for det for man har ikke noe grunnlag for å bli god advokat bare med sykepleie + 2 år utdannelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå