Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Mannen lager kanskje èn middag i uken. Og han lager da alt mulig rart. Han er fantastisk god på julemiddag og liker selv å grille.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Ca 5 dager annenhver uke. Da lager han pannekaker, stekte pølser, kjøttaker, laks, kylling... Med enten kokte poteter, ris eller pasta til.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Så heldig du er som har en mann som kan lage mat. Min kan dessverre ikke det. Så det er alltid jeg om lager middag.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Kna mannfolk å lage middag/mat?! Neida.. hehe, men slik er det her i huset, han skulle lage en middag i uken da vi først ble samboere, men den maten hans var virkerlig ikke god! Så jeg tengte at han trenger nok bare litt mer lære, og tid.. 2 år senere smakte maten fortsatt det samme, til tross for at jeg hadde prøvd å hjelpe han med å "mestre" matlagingen.. Så, her slipper mannen unna dette, han er flink med husarbeid og ungene, så da er jeg fornøyd
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Vi har stort sett annenhver dag med regel "den som lager maten slipper å vaske opp" Men nå i 1.trimester laget han nesten daglig fordi jeg var så kvalm på kveldene. Han lager alt ifra fisk-kylling-kjøtt... Han syntes det er gøy å prøve seg litt, for da får han masse skryt av meg Selv om alt ikke er like vellykket, så har han iallefall forsøkt! Nå har han også lastet ned en app på tlf også med middagstips...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Nesten hver gang. Alt mulig. Han lager middag og jeg rydder.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Her er det hips om haps, men han er veldig glad i å lage gode søndagsmiddager. Ikke like flink på hverdagsmat
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 Her lager mannen middag ofte. Vi bytter på det, og hjelper hverandre. Han er veldig glad i å lage mat, så her lages det ofte. Han lager alt mulig. Alt fra avanserte retter til mer hverdagsmat.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Han er flinkere enn meg. Jeg er dårlig på kjøkkenet, han har fantasi og er flink til å lage mat:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 aldri egentlig, han kan ikke lage mat
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 oftere enn meg, jeg begynner gjerne så kommer han og tar over... har en veldig flink og god mann
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #14 Skrevet 16. oktober 2011 Kanskje en av ukedagene, lørdag og søndag. Søndagene lager han gode søndagsmiddager som stek, finnebiff osv. Lørdagen lager han grøt. Det han lager på ukedagene varierer fra grandiosa til fiskekaker ol.
Miztery Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 Han lager middag 2-3 ganger i uka, blir spaghetti med pølser/kjøttdeig og saus, kjøttsuppe, pølser og potetmos, gryterett, pizza eller grillmat på sommeren. Ikke alt han er like flink til, men vi lager ofte middag sammen, f.eks. jeg koker potetene og lager sausen, mens han fikser steika(som bare brunes og hives i ovnen..hehe).. Jeg elsker å lage middag selv, men syns det er flott at han også får holde på litt. Spaghetti og kjøttsuppen er hans spesialiteter (i tillegg til at han tror grilling er det..)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Når han ikke har senvakt, lager han middag hver dag, jeg er utrolig heldig her. Mest fordi han er mye flinkere enn meg på å lage de fleste rettene.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Kan menn lage mat??!?!!? Det viste jeg ikke.....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #19 Skrevet 16. oktober 2011 Stort sett her eneste dag. Jeg er ikke så glad i å lage mat, mens han er det så da lager han mat mens jeg kan rydde og styre etc :-)
Omnipakk Skrevet 16. oktober 2011 #20 Skrevet 16. oktober 2011 5 gongar i veka, gjennomsnittleg. Kjempeflink til å lage mat. Dårleg på husarbeid elles.
Omnipakk Skrevet 16. oktober 2011 #21 Skrevet 16. oktober 2011 Lagar mykje pastaretter, tradisjonelle norske rettar og kjøtt/steik, litt eigenkomponerte ting. Eg lagar supper, vegetarrettar og det meste av asiatisk-inspirert mat. Som hovudregel, men me har meny og den som kjem heim fyrst byrjar stort sett og lage det som er planlagt. Mykje samarbeider me om også. Er ein familie med stor matglede. Litt av nøkkelen ligg i å ha planar for middagen ei veke i strekk, slik at ein slepp å gå for å handle etter jobb når ein er trøtt og lite kreativ.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #22 Skrevet 16. oktober 2011 1-4 ganger i uken. Nå er jeg hjemme i perisjon så prøver å ha det klart til han er hjemme. Når begge jobber er det han som oftes lager mat. Han lager alt og det meste var bunnen av.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #23 Skrevet 16. oktober 2011 Finnebiff? Er det kjøtt av folk fra Finland? Hvis det er snakk om gryteretten av reinskav, så heter det "Finnbiff", uten E.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #24 Skrevet 16. oktober 2011 I ukedagene er det mest jeg som lager middag, fordi jeg er hjemme. Men i helgene er det han som styrer på på kjøkkenet. Og det er ikke enkle middager, som posemat og slikt, har lages alt fra bunnen av.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #25 Skrevet 16. oktober 2011 Mannen min lager ofte mat i helgene, og er helt fantastisk på kjøkkenet gode fredags- og lørdagsmiddager med forrett og dessert! Nam nam nam Han lager forresten alt mellom himmel og jord, men er veldig glad i å lage fisk og biff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå