Gå til innhold

vår venninne viser ingen glede over vår graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er tre gode venninner som er mye sammen. Nå er jeg og en av de to andre blitt gravide. Hun tredje har sagt at hun ikke ønsker barn i det hele tatt. Det som er, er at hun nesten ble sur på oss da vi fortalte at vi var gravide. Vi har begge forsøkt lenge på å bli gravid. Først ble hun andre gravid, og nå tre måneder senere er jeg blitt gravid. Vi er i ekstase begge to og synes det er så gøy at vi kaqn gå gravid sammen, og også ha permisjon sammen. Da hun første ble gravid, sa hun tredje som ikke ønsker barn at hun håper for all del at jeg ikke blir gravid, for da blir det bare babyprat. Hun viste tydelig misnøye da jeg ble gravid. Hun sier hun ikke kan være sammen med oss lengre på grunn av at hun tror vi bare kommer til å snakke om babyer. Jeg har sagt til henne at når vi er sammen kan vi la vær med babysnakket.

Jeg synes det er så dumt at hun ikke viser noe glede. Hun er jo ei god venninne av oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun føler seg nok utenfor, men det er dumt av henne å bli sur for at dere er gravide. Dårlig gjort av henne.

Skrevet

du kan ikke akkurat forvente og forlange at hun skal bli glad. Nå mister hun jo venninnene sine på en måte vekk til babyverden.. men kjipt at hun ikke kan prøve ¨å vise litt tegn til glede på deres vegne da.

Ordner seg sikkert etterhvert =)

Skrevet

Det er hennes eget valg ast hun ikke vil ha barn, men hun kan ikke bli sur for at dere vil det.

Skrevet

Hvis deres venninne er i et langvarig forhold er årsaken rimelig sikkert at hun ikke kan få barn selv, og sliter veldig med dette. Det er ikke vanskelig å forstå at det må være vedig sårt og tungt å se sine to beste venner så lykkelige, og det er ikke lett å glede seg på andres vegne da. Så hvis dette er tilfelle, så synes jeg det virker som om dere har veldig liten medfølelse og "fantasi" i forhold til hva som kan være årsaken til at hun ikke vil være sammen med dere.

Skrevet

Tenk om ho ønsker seg barn og det sitter ein bremser heim som ikkje vil. Kansje ho ikkje vil seie sanheten til dokke om sine ønsker.

Skrevet

Hun kan så asbsolutt på barn. Hun har vært gravid tre ganger, men tatt abort. Hun ønsker rett og slett ikke barn. Hun sier hun er litt egoistisk, ast hun rett ogslett ikke årker alt styret som barn medfører. Vi respekterer hennes valg fult ut, men vi synes det er litt rart at hun ikke engang kan viser bittelitt glede for vår del. Hun er jo 30 år. Selv om vi får barn kommer vi jo ikke til å "støte" henne ut. Hun skal være fadder til barna våre, noe hun selv har sagt at hun skal være. Dette har hun sagt lenge, før vi ble gravide.

Skrevet

Dere som får barn vil jo komme i en helt annen "liga", dere vil mer og mer bli trukket inn i sosiale sammenhenger med andre mødre. Trillegrupper og Åpen Barnehage, for eksempel.

Så det hender av og til at den som ikke har barn må skaffe seg nye venninner. Men det er likevel frekt å bli åpenlyst sur over en graviditet.

Denne venninna di ønsker tydeligvis ikke å late som hun er henrykt.

Jeg kjenner et par damer uten barn, som deltar med liv og sjel i babypraten. Dette fordi de jobber i helsesektoren og har mange tantebarn. De er interessert i barn, rett og slett. Men jeg tror den ene av dem nylig fikk en psykisk knekk pga at hun skjønte at hun aldri kom til å få barn selv.

Skrevet

Ho høres ikke helt god ut......Veldig ego iallefall....

Greit at hun ikke ønsker barn selv, men hun må jo forvente at andre rundt henne får det. Iallefall i en alder av 30! Hvis hun vil droppe vennene sine fordi de får barn, blir hun rimelig viggo venneløs til slutt!

Ikke mange som velger å ikke få barn, så hun kan bli veldig ensom i lengda.....

Hun får gjøre som hun vil. Hadde ikke brydd meg videre om hun ikke gledet seg på mine vegne egentlig. Viser bare hvor selvsentrert hun er!

Skrevet

Hun syns sikkert bare det er litt leit at dere to nå danner et eget fellsskap som hun ikke kan ta del i.

Det går nok helt sikkert over eller så finner hun seg nye barnløse venninner.

Skrevet

Hvorfor er det så viktig for dere at hun ikke gleder seg over at dere er gravdie? Hun må da få føle det hun selv føle. Du kan ikke tvinge noen til å føle gleder over svangerskapet ditt, selv om dere er gode venner?

Du og hun andre venninna di som er gravid, dere kan glede dere sammen og ta litt hensyn til hun andre som ikke er det.

Kan ikke gå rundt og forventer at alle skal føle det samme som deg.

Herregud, på tide å bli voksen her.

Skrevet

Jo man kan forvente at en nær venninne blir glad på ens egne vegne ved en så stor ting som å få barn. Skulle bare mangle, 17:41.

Hva hun føler innerst inne kan jo ingen styre, men hun kan da i det minste late som om hun er glad på deres vegne.

Hun framstår bare som ei egoistisk og barnslig hurpe........

Skrevet

Nei, man kan ikke forventer det. Man kan ikke dikterer hva andre føler. Hvis hun ikke er glad på deres vegner, så er hun ikke det. Det er ingen som kan tvinge henne til å bli det. Å late som kommer bare til å gjøre at hun stenger følelsene inni seg som til slutt vil sprekker.

Hun er bare et menneske. La henne få lov til å føle det hun vil.

Skrevet

Hun kan ikke forvente at vennene ikke skal få barn bare fordi hun ikke ønsker det.

Skrevet

Er det noen som har sagt det da?

Skrevet

signerer 18:14

Å få barn er ens eget valg, noe alle rundt seg må respektere uansett hva man mener.. Man kan jo ha en mening, men respekt overfor andres valg.

Ingen lever livene sine likt her, så det skulle bare mangle at hun kanskje "protesterer" på deres valg. Men syns hun kunne respektert valgene deres bedre og holdt seg for god for kommentarer som at hun håpte du ikke snart ble gravid..

Skrevet

Jeg har vært der din venninne er nå. Du kan ikke forvente at hun skal være fra seg av lykke på deres vegne, hun er ikke der dere er. Og samtidig opplever hun nok den sorgen det er å miste to venninner. For på en måte er det det som skjer nå. Det er mye dere ikke lengre kan og vil være med på, og uansett hvor mye du sier at dere ikke trenger å snakke om babyting så er ting forandret.

Det jeg opplevde da mine to venninner ble gravide samtidig var at de "ikke skulle snakke om babyting", men i praksis var det alt de tenkte på, og jeg merket at de nesten ikke kunne bli kvitt meg fort nok slik at de kunne snakke om babyer og graviditet.

Hvis du vil redde vennskapet med henne så inviter henne med på ting bare du og hun, ikke to gravide på en gang. Gjør ting som interesserer henne, og ikke snakk om magen hvis hun ikke spør.

Jeg fant meg nye venner og er fortsatt ikke like close med de to selv om jeg også har fått barn nå.

Skrevet

Det som vanligvis skjer med folk som blir gravide, er at de som du selv sier er "i ekstase" og prater mye baby, bleier, amming, fødsel osv. Det er ikke sikkert deres venninne som ikke ønsker barn, er så happy av å høre hvis dere prater om det HELE tiden. Det kan være grunn til at hun distanserer seg og er sur på at dere kun prater om en ting som hun ikke har så stor interesse for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...