Gå til innhold

fordeling av arb. oppgaver hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hvilken måte fordeler dere oppgavne hjemme, både ute og inne?

Hvordan gjør dere det med matinnkjøp og andre regninger dere har sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter inn lønna på regningskonto og fordeler videre. Fører over et beløp til egen matkonto, så handler vi med det kortet.

Som regel handler vi sammen når vi tar storhandel, fordi jeg har så dårlig nakke at jeg ikke kan bære så tungt akkurat nå.

Han rydder kjøkken, tar ut søpla og vasker klær. Han måker snø, klipper plen og skifter dekk

Jeg rydder alt det andre, henter barn, lager middag, vasker og støvsuger.

Skrevet

Høres fornuftig ut. Jeg og sambo har enda ikke kjøpt noe sammen, men husleie, strøm, tv deler vi i to. Vi tenker å anskaffe en konto med to kort til, der vi setter inn et bestemt beløp hver, hver måned. Dette skal gå til mat og andre husholdningsartikler.

Skrevet

Felles lån, men delt økonomi forøvrig. Fordeler regninger tematisk, jeg betaler ene bilen, barnehage og noen forsikringer pluss telefon. Han betaler huslån, kommunale avgifter og de fleste forsikringene.

Matinnkjøp gjør vi ca 50-50 men med hver våre kort.

Når det gjelder fordelingen i huset så gjør han snekkering, jeg gjør klesvask og husvask. Han lager middag og henter i barnehage, imens jeg leverer og ordner frokost og sekker. Han måker snø. Vi deler på plenklipping. Han skifter dekk og tømmer takrennene for løv ;)

Jeg lager mat i helgene.

Skrevet

Vi har ikke noe spesielt opplegg på dette, vi har begge tilgang til hverandres konto, og betaler regniner og mat og trekk av lån på begges konto, han betaler mer da han tjener mer.

Ettersom han jobber på sjøen så gjør naturligvis jeg alt når han er på jobb, men når han er hjemme så gjør vi begge husarbeid når vi føler det trengs, og matlaging gjør også begge to, vi trenger ikke å mase på hverandre for at ting skal bli gjort da begge ser behovene. Dette gjelder også plenklipping og snømåkking.

Snekring og bilting gjør han da, og jeg gjør alt av innvendig maling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...