Gå til innhold

16 uker pappa perm fra neste år!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Nå skal de hoppe fra 12 uker til 16. Jeg er IKKE klar til å gå ut i jobb etter 6-7 mnd om neste svangerskap blir som dette. Hypermesis hele veien og bekkenløsning fra ca uke 20. Sliter enda med bekkenet, og har trengt mye hjelp med lillegutt. Men ikke nok til at jeg kunne sykemeldt meg tror jeg. Og vi vil sannsynligvis ikke ha råd til at jeg går i ulønnet permisjon. Blir gal av at nye lover og regler blir bestemt over hodet på oss, og vi kan ikke gjøre noe med det! Synes virkelig dette skulle vært opp til mor og far, ikke staten!! Likestilling my ass! Det går ikke ann å likestille absolutt alt, vi er jo totalt forskjellige vesen - og mannfolk kan ikke føde barn. Hadde dem kunnet, hadde de nok aldri uansett født mer enn ett :) De tar jo bare mer og mer perm fra oss jo!! Arrrrghh!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk AP å sette alle inn i samme rammer - og det var på grunn av nettopp dette jeg aldri har stemt rødgrønt.

Skrevet

Fant ikke ett ord om dette i statsbudsjettet for neste år, men om noen har en lenke, så gjerne poste...ellers er det bare FUD

[fear, uncertainty & doubt]

Skrevet

Om dette er tilfelle må jeg si at dette er rene galskapen! Er kvinner faktisk så lite verd at vi ikke får lov til å være kvinner lengre. Skal vi kun føde babyen, og så tar pappa over,mens vi må skynte oss tilbake i jobb?? Snakk om misforstått likestilling.

Skrevet

Det er tull! Ingen endring i nåværende ordning før tidligst 2013. Ikke lagt opp til d i budsjettet.

Skrevet

Har aldri likt AP. Når sjukehusa blir ned lakt blir det andre sjukehusa pressa og lengre vente tid.

Vist detta er kommen ut i forslag. Så lenge AP er der, så får vi det JENTER. Blir det 16 uker.

Skrevet

ja de innfører det vel i år 2013 slik at de blå må rydde opp etter dem.

Vi får håpe ting endrer seg ved valget i 2013. Høyre er for at familier selv skal kunne regulere dette selv.

De fleste fedre vil ha pappaperm men la familien få tilpasse seg selv.

Stem Høyre ved 2013..

Skrevet

Sikker på at du ikke har misforstått? Knut Storberget skal ta ut 16 uker pappaperm fra en gang i desember, Er det der du har det fra? Det er noe han har valgt, ikke noe som gjelder for alle:-)

Skrevet

Det blir som i Sverige. En tredjedel til mor, en tredjedel til far og en valgfri tredjedel. Problemet er at fra mors tredjedel går det jo tiden før fødsel og eventuell overtid, så vips er første måned av permisjonen allerede borte før babyen i det hele tatt er født.

Det jeg misliker er at det er ammepress for mødrene, helst fullamming i 6 måneder. All den tunge tiden, fødselen, å komme seg fra fødselen, den kaotiske første tiden når barnet ikke har noen som helst rutiner, alt dette faller selvfølgelig på mamma. Når det endelig blir lettere, barnet begynner å få rutiner og det så smått blir gøy og litt mer sosialt og ikke bare styr og jobb, da skal faren komme på banen og det er så urettferdig.

For oss gjelder det heldigvis ikke, vi har råd til at jeg tar et ekstra år ulønnet permisjon, noe som betyr at staten faktisk sponser flere måneder familietid. Det er fullstendig mot det hva AP vil oppnå, men sånn er det nå. Generelt anbefaler jeg å stemme Høyre ved neste Stortingsvalg, AP blir jo bare verre og verre med sine planer å presse folk inn i et fastlagt skjema hvordan de skal leve sitt liv.

Skrevet

Regelen i dag er jo faktisk at 3 uker før fødsel, og 6 uker etter fødsel er forbeholdt mor. Mor har altså lovbestemt 9 uker, mens far har lovbestemte 12 uker!!!! Resten kan deles.....rettferdig ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...