Gå til innhold

Vi som venter! Hvor mange dager igjen/over i dag 16.10?


Vildemy

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det? Er det flere enn meg som venter og venter? :)

 

8 dager over termin i dag, og ingen tegn til noe som helst. Holder på å bli gal av dette her! Skal på ny kontroll i morgen, frykter at det blir en laaaang dag på sykehuset og at jeg blir sendt hjem igjen for å vente enda mer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler virkelig med deg..er 2 dager over idag og merker at motet mitt begynner å forsvinne. Vet det er vanlig å gå over termin, men fra å ha tusenvis av fødselstegn flere uker før termin, er det ingenting nå..:(

Alt er bare tyngre,vondere bekken og urolighet i kroppen.

Merker at jeg bare blir deppa av å vente....

Og når folk sier "NYT" at det bare er dere to, "nyt" stillheten og roen, sov leeenge, det blir en stund til neste gang..får jeg lyst til å hyle høyt.

 

Det er ikke noe å nyte når man har gått over termin! Da er man utålmodig etter å se lille nurket sitt & starte den nye tilværelsen...

 

Men, for å se det positive...vi har aldri vært så nærme som nå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

 

Jeg har termin idag :-)

 

...og jeg er faktisk foreløpig ikke utålmodig i det hele tatt. Det eneste som bekymrer meg mhå å gå over tiden er risikoen ved å bli satt igang vs. risikoen for barnet ved å være for lenge i magen min.

 

Ikke er jeg i toppform, og svangerskapet har vært tøft - men jeg er bare så utrolig glad for at vi er i denne situasjonen i det hele tatt, så jeg gleder meg over det. Det har med historikken vår å gjøre.

 

Når det er sagt forstår jeg selvsagt at man har forskjellige svangerskap, forskjellige forventninger og forskjellige opplevelser av situasjonen - og det ene er ikke mer riktig enn det andre. Så når man først har nådd termin skjønner jeg godt at dere vil ha nurket ut :-)

 

Her er det nemlig ikke et eneste tegn på fødsel, bortsett fra kalenderen da (og det at jeg vet hundre prosent sikkert når befruktning skjedde, og vet derfor at termin(ene) min(e) er ganske korrekte). Haha - om en uke har jeg helt sikkert en helt anne holdning dersom frøkna fortsatt er i magen.

 

Ønsker dere en fin fødsel, og at den måtte komme når dere nå ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vi er fler! :) Uansett ikke lenge igjen i det store og hele for noen av oss:)! Skal bli godt å ikke være så tung og stor lenger, og ha en sprellende baby i armene, ikke inni magen. Alle råd om å slappe av fnyser jeg litt av for tiden, prøv å slapp av med en dverg på 4 kg som driver rytmisk sportsgymnastikk i magen du da var siste svar på det utsagnet! (var til samboer i 5 tiden i natt vel og merke) Da måtte vi le begge to.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også to dager på overtid nå. . . . har nesten "resignert" litt.. Skal til JM tirsdag, og hun sa da at hun vil bestille time på sykehuset til meg mandag 24., altså ti dager over. Regner da med at jeg blir satt i gang, dersom ingenting skjer før den tid.

 

Har prøvd ALLE kjerringråd - kanel, sex, trapper, husvask, lange turer og sterk mat...

 

Er møkkalei og har skikkelig kort lunte om dagen. Kjipt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dager igjen. Er fryktelig lei, men skal ikke klage er ikke på overtid ennå. Men har gått over med begge mine første, så vet hva jeg har i vente. Men kan ikke annet enn å håpe på en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde menstermin på fredag og UL førstkommende søndag. Drit lei. Men så er jeg ikke noen fan av å være gravid i det hele tatt. Så det kan jo ha noe med saken å gjøre...

 

Kan godt komme nå. Så fort som mulig helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke termin før den 30., jeg - men ting kan jo skje når som helst likevel nå. Merker at jeg egentlig håper han venter en stund til, for jeg har så mye som gjerne skulle vært i orden før han kommer!

 

Gjøreliste for i dag og i morgen: Vaske babytøy, vaske klær til sykehusbagen, skaffe det jeg ikke har til sykehusbagen, pakke sykehusbag, skrive brev til jordmoren, finne igjen kameraet (som har blitt borte i flytterotet vårt), skaffe madrass til babysenga (siden den vi har er for stor), skru opp stellebord, snakke med NAV om Uglefars permisjonssøknad... Puh!

 

Tror nesten at jeg har blitt så vant til å ha den store magen med en liten gutt inni at det blir rart når han plutslig ikke skal være der inne lenger. Og det er jo på mange måter ganske kjekt å ha ham der - jeg har armene fri selv om jeg bærer ham, han skriker ikke om nettene, og ikke trenger han bleieskift heller.

 

Lykke til, alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...