Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Eldste har noen timer i uka med spes.ped og spes.ass. Nå er assistenten sykmeldt, han mister da timene. Hva har vi krav på, og hva gjør de i deres bhg ved sykdom?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har vært spes.ass og hvis jeg var borte måtte de ta av de andre ansatte i barnehagen. Barnet måtte ha sine timer uansett. Nå var dette barn som hadde sterkt behov for hjelp i det daglige, autisme/adhd, så det hadde blitt kaos hvis barna fikk styre seg alene en hel dag uten kontroll.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Vi får nok ikke de timene igjen da de er underbemannet i bhg. Mitt barn er motsatt, trenger hjelp til det sosiale da han er utrolig sjenert og forsiktig. Mener jeg må kunne kreve at de finner på noe snarlig så han får disse timene han har rett på, og trenger. HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Mitt barn har 16 timer spes.ped.hjelp i uken pga språk og sosiale ferdigheter. Da assistenten var langtidssykemeldt grunnet operasjon fikk vi inn en reserve (som ikke fungerte selvsagt...). Problemet er at i teorien så har barnet ditt KRAV på de timene vedtaket er på, men at ved sykdom har de ofte ingen erstatter tilgjengelig. Underbemanning osv osv - det er IKKE bhgs ansvar å ta igjen disse timene.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Hvem sitt ansvar er det? Han mister mange timer pr uke, er redd spes.ass blir borte lenge. Bhg får ganske mye penger av kommunen får å ha spes.ass. Kan bhg ta imot pengene hvis de ikke fyller kravene? Ped.leder skulle prøve å ta noen av timene, men de må jo også få bhg oppe å gå først. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå