Gå til innhold

oppgitt over min venninne som ønsker å bli gravid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hatt mange partnere opp gjennom årene, men nå funnet en hun vil slå seg til ro med. De har også begynt med å prøve å få barn, noe som de ønser veldig sterkt begge to sier de.

De har slitt litt og hun har nå gått gjennom 3-4 pergo kurer uten hell:(

Det som frustrerer meg litt er at jeg har vært gjennom alt dette selv og skulle beggynne med hormon sprøyter for prøverør da jeg plutselig var gravid etter 4 års prøving.

Men min venninne er ikke interessert i å endre livsstil noe særlig, de fester og drikker gjerne fredag og lørdag hver helg. Jeg har prøvd å ymte frempå at kanskje hun burde roe inntaket av alkohol og røyk litt hvis hun virkelig skal ha mest mulig nytte av pergoen.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt til henne at alkohol (og usunn livsstil) hemmer muligheten for å bli gravid? Det står jo egentlig skrevet ganske stort/med klare ord i alle artikler ifh det å bli gravid.

Av samme grunn er jeg rimelig sikker på at virkningen av pergo reduserer vesentlig av samme grunn.

Skrevet

Ja jeg har sagt i fra flere ganger, også at hun bør prøve å kutt ut litt på røyken. Hennes samboer røyker helst bare til fest, men det er jo bare 6 dager mellom hver fest. Leste her en plass at det tar 74 dager å produsere nye sædceller...... så kanskje ikke så rart de svømmer litt dårlig......

Begynner å lure på om hun egentlig er så lysten som hun sier.......

Skrevet

Høres ikke spesielt modne ut.

Kanskje like greit det ikke klaffer for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...