Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg blir litt sjokkert når folk som er eldre enn 30 år klarer å skrive; "idag skal jeg å siri drikke vin å spise ost". Skal innrømme at jeg tenker på hvordan de kan hjelpe barna med lekser. Ser bortifra de som har dysleksi da... Er det bare jeg som tenker slik?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Helt enig. Noe annet som er særdeles utbredt, og som virkelig irriterer og overrasker meg, er orddelingsfeil. Sølv vase og tre eske f eks; høres direkte uopplyst ut. Èn ting er masse skriveleif på facebook da (som jeg himler med øya over), men en annen ting er på "seriøse" nettbutikker osv.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Sikkert dårlige menneske dei som skriver Å Å Å Å. Har dårlig råd,domme,kan ikkje jobbe Å etc
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Ja åså er di sikkert sjempe lite intrisert å gidaløs til å jelpe barna sine siden de ike kan fosjel på å og å.... lissom...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dysleksi heller ikke er noen grunn til å gjør feil her. Dyslektikere er ikke automatisk dumme, og kan fint lære seg reglene for bruk av og og å. Jeg ser derimot av og til gjennom fingrene med stavefeil de gjør. Dyslektikere skal liksom slippe unna med feil fordi de har denne "diagnosen" de skal få lov til å gjemme seg bak. Jeg er selv gift med en dyslektiker som har bevist at også dyslektikere kan hvis de bare gidder, og ikke bruker dysleksien som en sovepute for å slippe å lære seg rettskriving.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Da går du drøyt langt. For du burde vite at det er forskjell på folk. Mine 2 barn har på ingen måte gjemt seg bak en diagnose.Men det koster å levere inn oppgaver osv. som man gjerne har sittet 5-6 t. lenger med enn folk flest. Da må det jo være lov å kunne skrive litt feil på facebook, DIB eller hva pokker det måtte være uten at firkanta mennesker skal ta seg retten til å utsette noe på intelligensen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå