Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Minstemann på 2 1/2 fikk brått litt feber i kveld, en blemme på tunga og små prikker/utslett på beina samt litt utslett under bleia (de under bleia har vært der i hele dag, men trodde egentlig det var pga fukt). Nabogutten har og hatt det samme tidligere i uka, så ganske sikker på at det er noe smittsomt blant de små - men hva er egentlig dette? Stemmer ikke med noen av barnesykdommene egentlig.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Hånd for og munnsyke. Gutten min på 13 mnd hadde dette for ca en uke siden. Det varte en uke og han hadde feber mellom 38,9-40,7. Han havnet på sykehuset da han ble veldig slapp og hadde dårlig allmenntilstand, men vanligvis gir dette viruset lett feber. Blemmene kommer på hånd, fot og munn men er også vanlig rundt bleieområdet. Gutten min hadde mest rundt bleieområdet, men også litt på hender, føttene og i munnen, derfor ville han ikke spise. Gi noe som ikke gjør vondt å spise, som yoghurt. Ellers er dette en vanlig sykdom i barnehager og er veldig smittsom. Siden det kommer av virus er det egentlig ikke så mye å gjøre annet enn å gi paracet og sørge for at de får i seg rikelig med vann.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Hånd, FOT og munnsyken mente jeg selvfølgelig =) 20:57
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Hm, har foreløpig ikke utslett i hende eller på føttene, bare på låra og leggene, litt antydning på mage/rygg. Kan det allikevel være hånd, fot og munnsyke tror du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå