Gå til innhold

Gutt på 2 år og 4 mnd som slår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man gjøre med det? Regner med det er trassalderen som gjør det, håper hvertfall ikke at han blir en slik pøbel :(

Hver gang han slår og vi prøver å si til ham at det ikke er lov, så bare hyler han (slik at han ikke hører hva vi sier). Ganske frustrende situasjon. Er første barnet vårt dette, så vi vet ikke helt hvordan vi skal håndtere dette :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i bhg, men er ikke noe proff. Skal prøve å gi deg et råd for det, som er verdt å prøve for det har fungert veldig bra i barnehagen. Og det er VIKTIG at dere samarbeider med bhg.

Når ungen slår, si nei og ignorer barnet, ta evt. barnet som blir slått og gi det oppmerksomhet.

Når barnet som slår gjør den minste positive tingen gi masse positiv oppmerksomhet!

Det skjer veldig ofte når barna blir litt større at man gir de mindre oppmerksomhet uten å tenke over det fordi de klarer så mye selv. Men når de gjør noe galt, får de gjerne oppmerksomheten de har savnet. Ser du hvor jeg vil?

Prøv å gi oppmerksomhet på en positiv måte for bra ting han gjør, og ikke gi han masse oppmerksomhet når han slår. Prøv hvertfall.

Det her er ganske vanskelig, men hvis du finner ut av hvorfor, så er det lettere å løse det :)

Lykke til uansett!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vet ikke hvordan han oppfører seg mot barna i barnehagen, det har jeg ikke spurt om,men skal på foreldresamtale på mandag så de nevner nok noe der i tilfelle.

Problemet her hjemme er at han slår oss (meg og pappaen) og da vi var på besøk hos foreldrene mine gjorde han det samme mot moren og søstera mi.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...