Gå til innhold

Kan man elske en eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man sier jo gjerne til sin utkårede at man elsker dem og kommer alltid til å gjøre det.

Min mann forteller meg at han også sa dette til sin eks, men at han "ikke visste hva det ville si å elske noen før han traff meg". Det er sikkert mange som tenker slik, den siste forelskelsen er jo som regel alltid den største.

Men jeg elsker virkelig en av mine ekser. Jeg mente det da, og jeg mener det fortsatt. Han har måttet vike plass i hjertet mitt for min mann, men likefullt elsker jeg ham fortsatt og tror alltid jeg kommer til å gjøre det. Vi var den perfekte match, men vi var for unge og trengte tid til å modnes begge to.

Han elsker meg fortsatt også sier han, og han er også gift på ny.

Når min mann spør sier jeg selvfølgelig ikke at jeg elsker eksen min, han ville antagelig misforstå og tro at jeg er klar for å gå tilbake. Det er jeg jo ikke, men ja, jeg elsker ham fortsatt.

Er dette veldig rart eller er det noen som har det likedan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker min eks, men er gift med en annen. Tror min eks elsker meg også.

Skrevet

Ja det er rart.

Man kan ikke elske 2 personer.

Så enten elsker du din eks og ikke din mann, eller motsatt.

Være GLAD I er noe helt annet.

Eller elske noen på den måten du elsker dine barn, men å ELSKE en person som kjæreste, kan bare elske 1 !!

Skrevet

Tullball. Hvordan kan du si noe sånt, og hvor har du det i fra? Man kan fint elske mer enn en person. Ikke alle kan det muligens, men det er likevel fullt mulig.

Skrevet

Javel, da er allefall ikke vanlig.

Hvordan skal DU da vite hvem som er rett for deg??

Man elsker bare en person (den rette)

Skrevet

Livet er ikke bare sort og hvitt, og man kan ikke alltid vite hvem som er 100% rett for deg (er noen egentlig det da?) Man kan håpe på at man møter en som passer godt og som man kan ha et godt liv med. Man kan ikke gå rundt å undres over hva som kunne ha skjedd.

Jeg har elsket flere opp gjennom årene, og da mener jeg virkelig dypt og inderlig. Et par av de har jeg fortsatt dype følelser for som jeg er helt sikker på kunne blomstre opp igjen under de rette omstendighetene.

Selv om ikke DU har opplevd dette så er det mange av oss som har.

Skrevet

Jeg elsker også min x. Og vet det er gjensidig. Men vi kunne ikke, og kan aldri, klare å finne en måte å leve dagliglivet sammen på. Jeg har my mann som jeg elsker minst like høyt, men på en halt annen måte. Jeg ville aldri byttet han ut, men jeg elsker fortsatt min x.

Det ble slutt med min x pga omstendighetene rundt oss og utfordringer vi da ikke klarte å komme gjennom, ikke fordi vi sluttet å elske hverandre.

Men det jeg har lært er at jeg må leve i nu'et. Ikke dvele, og ikke dele. At jeg elsker to menn trenger ikke noen andre vite, for jeg har jo valgt å leve livet med den ene. Og sånn sett vil vel kanskje noen si at jeg alikevell elsker han høyest.

Skrevet

Nå er det slik at det er utrolig lett å elske en en ikke behøver å dele dagliglivet, gleder og sorger med. da kan man tillate seg å BARE se det positive, og ikke engang vite hva det negative ville vært.

Godt råd: Dagdrøm om din "elskede" HELT for deg selv. Så kan du få positiv energi av det. Om du begynner å rote rundt i det, garanterer jeg problemer!

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter.

Godt å vite at jeg ikke er den eneste som har det slik :)

HI

Skrevet

Jo jeg har elsket en før. Men han dumpet meg og da fikk jeg forferdelig kjærlighetssorg som varte i 2år, helt til den dagen jeg forsto at han ikke var den rette, og at det dukker nok opp en jeg virkelig elsker en dag.

det gjorde det til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...