Gå til innhold

Hvor kjøper dere ullklær til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsmor og er litt i villrede på ulltøy. Hvor kjøper du ulltøy til babyen din. Jeg er opptatt av at det er mykt og godt, men trenger ikke å være noe fancy. Blir jo ikke brukt så mye uansett.

Noen som har noen tips?Finnes jo så mye forskjellig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine unger bruker mest Janus og Tom og Trine ull tøy. Janus kjøpes ofte på obs og barnas hus og Tom g trine på sparkjøp.

Hva mener du med at det ikke blir brukt så mye?

Våre barn bruker ullundertøy hver dag vinteren gjennom. Og ull lag nr.2 når de er ute.

Skrevet

Mente at når de er små så vokser de så fort ut av det allikevel.. Trenger derfor ikke noe veldig fancy nå i første omgang. Mulig jeg aldri kommer til å trenge det heller, men var bare for å få litt andre forslag enn nøstebarn :)

Tusen takk for forslag! Skal sjekkes ut.

Skrevet

jeg har litt dårlig erfaring med bodyene fra sparkjøp (Tom og Trine). Synes de er veldig ru og grove i ulla mot huden. Dette gjelder spesielt de stripete.

Vi har brukt mye ull fra englebarn, Janus, Disana (bestilt fra Trebjørner og fra tyske nettsider). Synes også Name It har mye fint i ull. Nøstebarn har også mye deilig og fint ulltøy, og selvom det koster litt så varer størrelsene veeeeldig lenge da det er så romslig og elastisk.

Skrevet

Joha, syns det er helt topp. Kjøpes på Barnas Hus, Babyshop, diverse nettbutikker.

Skrevet

jeg kjøper på nøstebarn ulltøy i ull/silkeblanding fordi de er veldig myke (mer enn de andre merkene) og ikke klør. Veldig bra på små barn, spesielt de med sensitiv hud som mine..

Disse kan brukes til hverdags i vinter og holder ungene i god temperatur.

Obsobs få tips til vasking på nøstebarn, for de er lett å ødelegge siden ullen er så sart.

Kjøper også alltid to nummer for stort eller mer, og så bruker jeg de på årevis, størrelse 80 hadde han to sesonger! Veldig tøyelige saker.

Men dette er dyrt, og derfor fint å ønske seg typisk til jul og sånn.

Skrevet

Jeg fant kjempefin og god ull på h&m i dag til 99 kroner stykket :) Jeg liker naturhvit ull, for det blir et fint basisplagg under kjoler, snekkerbukser etc. :) Ellers syns jeg janus har veldig gode ullklær i en kvalitet som holder. :) Når barnet har nådd størrelse 86 så er pierre robert et veldig godt alternativ. :) de har plagg som holder. Styr unna Joha, den bli veldig fort slitt/skjør og mister figuren, og bodyer pysjamaser med trykknapper så blir det fort hull...det er min erfaring ihvertfall. Er også enig i at stripete tom og trine ikke er god, blir som en striesekk i formen, men den ensfargete tom og trineulla er kjempegod :) Syns forresten ikke nøstebarn er verd prisen i det hele tatt faktisk, selv om jeg har ganske my klær derfra også pga at de er så fine....

Hilsen svoren ullmamma ;)

Skrevet

Jeg liker godt devold-ull, nydelig kvalitet..

Skrevet

På Bogerud stort sett. Janus bodyer og Safa strømpebukser funker best hos oss. Utenpå er det gjerne Janus, Stilongs eller Pierre Robert (faktisk veldig fornøyd med dem!)

Skrevet

devold! :D

de dobble er utrolig gode og myke, her bruker vi det alle mann og det er ingenting som slår disse plaggne altså! de kan fint vaskes sammen med vanlige klær på 40 grader og older seg like godt om en bruker vanlig vaskemiddel, men vi bruker milo likevel da..

de er ikke ru og blir ikke stive.. vi elsker disse om vinteren ivertfall, bruker de på babyen, toåringen, far bruker de på jobb da han jobber ute og vil ikke bruke annet om vinteren. mor syns også disse er deilige, null kløing! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...