Gå til innhold

Hvordan fortelle henne at det er en feil??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som nå har blitt forlovet med kjæresten gjennom 6 mnd. De planlegger bryllup om ca 6 måneder.

Hun har barn fra før. Hun har bare på 1 år vært i et "seriøst" forhold med 2 i tillegg til hennes kjæreste som hun nå skal gifte seg.

Hun har aldri vart lenge i et forhold, går fort lei. Utnytter de noen ganger for penger osv.

Eks for 1 år siden var hun sammen med en amerikaner. han flyttet til norge med sitt barn rett inn til henne og barnet hennes. hun ble gravid med han, han fikk ikke oppholdstillatelse. hun mistet, de gjorde det slutt.

Det er nøyaktig 1 år siden, har siden da hatt to kjærester + nå han som hun har vært sammen med i 6 måneder.

Ja noen vil sikkert si Ikke bland deg, kanksje det er drømmemannen osv osv men jeg er bekymret.

Skulle gjerne sett henne bli gift og ha det fantastisk bra med en mann men jeg kjenner henne for godt etter 18 års vennskap.

Er redd hun nå lever på en rosa sky og når virkeligheten kommer og gir henne en bitchslap in the face så vil hun knekke veldig. Er også bekymret for barnet hennes som har hatt mange "onkler"/"ste-fedre" i sitt 7 år gamle liv i tillegg til å ha normal samvær med sin pappa.

Jeg har så lyst å si til henne at hun bør vente i hvertfall 1 år ekstra, at hvis det virkelig er meningen de skal være sammen så er han der fremdeles året etterpå og da har forholdet overlevd det første året.

Er jeg dum som tenker slik? bør jeg si noe til henne? og hvordan bør jeg si det til henne?

-A-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke er 99,9% sikker på at dette er feil så holder du etarholet lukket. Det er ikke din sak og hva om det er 99,9% riktig? Så lenge du ikke vet så sier du ingen verdens ting.

Skrevet

Personlig sier jeg ikke til folk som planlegger bryllup at de bør avlyse bryllupet, selv om jeg mener det. Men du kan kanskje ymte frampå om at det er veldig tidlig å gifte seg, kanskje særlig for datterens del. Ville slett ikke mast om det, bare nevnt det en eneste gang så hun får vite hva du mener...

Skrevet

Har kommentert eks Oi det gjekk fort i svinga! Og rekker du å planlegge bryllup på 6 mnd?

Nei jeg vet ikke om det er riktig eller galt men har den magefølelsen i meg at hun gjør en stor feil. Jeg tror ikke ekteskap i løpet av 1 år sammen med hennes historie er det beste. Men vil ikke miste vennskapet hennes heller.

-A-

Skrevet

Men da har du jo allerede kommentert det. Du kan ikke akkurat avtale et møte for å holde en lang tale om at hun må avlyse eller utsette bryllupet.

Skrevet

Jævlig hyggelig av deg å skrive dette her. Nå vet jeg ihvertfall hva du synes. Takk.

Skrevet

Jeg har vel mer eller mindre den samme historien, mye tull i hvertfall. Uansett. Jeg var planlagt gravid med min kjæreste (nå mann) etter tja 6- 7 mnd og gift på under et år. Fortsatt gift etter 5 år og har to barn nå. Det kan faktisk gå selv om fortiden er brokete og selv om man har gjort mye feil gitt!

Skrevet

haha dårlig forsøk ditt troll

-A-

Skrevet

Hun er ikke gravid nå. Han er ikke norsk statsborger.

Og jeg mener at hvis han er den rette så kan de vente et år ekstra, da går han ingensteder heller. Syns hun forhaster seg veldig, ikke har hun møtt familien hans (bare snakket med de på facebook) eller vet for mye om fortiden hans.

Vil bare ikke at hun skal bli skuffet og såret...

-A-

Skrevet

haha Dårlig forsøk ditt troll!

-A-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...