Gå til innhold

10.300 kr i bidrag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn av meg har 3 barn med 3 forskjellige mødre.

Nr. 3 bor fortsatt sammen med han...på 7 året om det har noe å si. Han var veldig uheldig med de første to...

Han har gått ned fra 800.000 i året i inntekt og til 350.000..

mødrene får penger gjennom nav...de er av typen "orker ikke jobbe" så de har vært arbeidsledig i flere år, men nå MÅTTE de visst begynne å jobbe...hva nå enn det vil si...

han må nå betale 10.300 i bidrag og de holder på å gå helt på _kjeften_ pga bidraget.

det må jo være feil? aldri hørt om noen som betaler så mye.....

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har han fått justert bidragene etter at han gikk ned i lønn? Det bør utgjøre stor forskjell dette.

Skrevet

må vell få med at han/de har barna 2 mnd. om sommeren, annenhver helg, jul, påske osv....

Skrevet

nei det hadde han ikke, men tar de ikke av lønnen de 3 siste årene?

eller er det lønna han har NÅ som gjelder?

Skrevet

han hadde visst justert det en gang da han gikk ned 100.000-200.000 ca, men det ble bare noen hundre kroner mindre...trenger vell ikke si at han er veldig mørkt på dette nå...vet ikke hvordan jeg kan hjelpe dem...

halve lønna deres går til bidrag...

Skrevet

Jeg får ca 10 000 for mine barn(samme far).. Han tjener godt, og tro ikke at bidraget gjør at jeg lever slaraffenliv med alt på sølvfat! Jeg sliter med hverdagen og barna. Han bare betaler, og gidder ikke ha samvær engang. Jeg tar ALT, og her hos oss er dette MYE!

hehehehe.. bidragsevne på over 20 000 i måneden, og så klage på å betale halvparten i bidrag?

Vet du virkelig bakgrunnen til mødrene? Og har han gått ned så mye i inntekt, så kan han bare søke om endring, og det vil skje.

Men vet du virkelig grunnen til at han sier de sitter på ræva? Det tror jeg ikke, dersom du bare har hørt på han. Jeg er en av de som nok har blitt omtalt meget negativt i fars omgangskrets. Det tror jeg. Men jeg vet, og det vet ikke de som har hørt på en far som ikke engang gidder ta sin del av alt sammen!

Skrevet

Han må gi beskjed til NAV om at lønna er gått ned, og så vil de justere bidraget. Du kan gå inn på NAV sine sider å regne ut hva han skal betale via en "kalkulator" de har lagt ut der. Bare å plotte inn tallene de spør etter, og så regner den ut hva som skal betales.

Skrevet

min ex betaler 3700 i mnd på ett barn.. og dersom han skulle få flere han ikke velger å bo sammen med vil jeg fortsatt få denne summen, og barn nr to vil få mindre, nr tre enda mindre.. men det vil jo utgjøre en betydlig sum dersom han velder å gjøre det slik da..

bidraget skal regens ut i forhold til nåværende inntekt og kan være opp til 25% av intekten mener jeg på.. på ett barn ivertfall..

Skrevet

som jeg skreiv oppe her så har han/de barna OFTE. Mere enn det som visstnok er oppført.

og jo jeg vet de bare "sitter på ræva" pga ene var min venninne engang i tiden og har fortalt meg at eneste grunnen til at hun fikk barn var pga penga, og med en gang bidraget kom så satt JEG barnevakt(noe jeg var ca.50% av mnd.) slik at HUN kunne bruke opp biraget på klær og støveletter til seg selv!!:P

gjelder det samme for hu andre :)desverre er NOEN slik, langt fra alle!

Tror virkelig ikke DU er av den sorten :)

Skrevet

Sitt ikke så sikkert i den der, nn 16:55. for bidraget skal deles likt mellom barna etter alder. DU får ikke mer fordi du har førstefødte. Det skal deles etter alder etterhvert som bidragspliktige får flere barn. Kanskje mindre til eldste enn nå, og hvertfall mindre dersom bidragsevnen til far er lav.

Og alt går etter budsjett satt opp av staten. Var jeg deg, så ville jeg lest meg litt opp på dette ;)

Det er ikke som i USA, dette her, altså ;)

Skrevet

Så hvorfor krever du han ikke for 20.000,- da?

Skrevet

20 000 er bidragsevnen, og ikke det han skal betale i bidrag til meg. Han KUNNE betalt 20 000 i bidrag, og likevel hatt nok til eget livsopphold etter satsene.

Jeg kan ikke kreve han for annet enn hva NAV sier mine barn trenger.

Skrevet

Om han har samvær regelmessig med barna og "kun" tjener 350 000 i året skal han betale myyye mindre.

Han må kontakte NAV. Skjønner ikke at han ikke har skjønt det selv...

Skrevet

Jeg hører mye forskjellig her, men da min sambo byttet jobb ble hans bidara halvert fra den dato han søkte (behandlingstid var nesten et år, men da fikk vi tilbakebetalt). Men ser her at noen sier 3 år, så gudene vet hva som er riktig. Jeg ville i allefall søkt om endring for så å se om jeg fikk medhold :)

Skrevet

det var ivertfall det han fikk vite av både nav og megleren da vi var på megling..

han plikter å betale til alle ja, men som mor nr to så vet du at mannen har et eller flere barn fra før, og dette barnet har krav på den samme støtten selv om far velger å pule på seg flere barn han ikke vil bo sammen med..

Skrevet

Nei, nn 17:28. Sånn ER det bare ikke!! Du kan tro hva du vil, men det der er feil.

Som mor til to, så vet jeg dette altfor godt. Alle barna skal ha det samme av det far kan gi i bidrag, og dette er loven. Ikke noe jeg mener. Jeg har de to eldste barna her, men dette ble regulert da far fikk sitt tredje barn.....

Jeg sier bare igjen - BIDRAGSEVNEN er det som gjelder, og ALLE barna skal ha likt etter sin alder. Dette betyr som regel at yngste barnet får minst, men det pga alder, og ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...