Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Mitt eldste barn begynte i 1.klasse i august og jeg må innrømme at jeg ble litt overrasket over at det er dyrere å ha henne i SFO enn det var å ha henne fulltid i barnehage.. Vi betaler 2500 for SFO-plassen+ 200 kr i matpenger i måneden. SFO brukes jo bare noen få timer hver dag også i motsetning til barnehage. I tillegg koster det med skolemelk og nå fikk vi tilbud om å kjøpe skolegenser også som koster mellom 300 og 400 kr..! Pengesluk.. selvsagt trenger vi ikke kjøpe skolegenser, men vil jo ikke at hun skal føle seg utenfor heller..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Jøss, koster det så mye på SFO nå? Da de to eldste mine gikk der kostet det under 1000,- iallfall. Er mangen år siden da. Gutten min begynner på skolen neste år, men tror ikke vi trenger SFO.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 781 kroner koster det for 6 timer her, det minste man kan ha... Har ikke fast jobb for tiden, defor ikke mer.. Men kan "flexe" på dagene/timer.. Men dyrer enn barnehage er det, og færre voksne. Jeg som er vandt med barnehage, og nå er litt sfo vikar, så er det himmelvidd forskjell på voksentetthet!! Og her er det en ekstraressurs inne i bildet også!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Ja, det koster ihvertfall det på denne skolen.. synes det er for dyrt jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Vi bestilte skolegenser til jr da han gikk i 1 klasse - i den tro at det var noe "alle" gjorde. Men fakta var at de kun var 2 elever som bestilte slik genser / hettejakke. Så akkurat det tror jeg ikke er noen fare. Men trenger du betale for full plass om hun ikke er der så mye da ?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Barnehager får statsstøtte, SFO er selvfinansiert, eller tror det er noe der. Det er dyrere med SFO, enn barnehage her vi bor også. Venninna mi betalte 4600 for to barn i barnehage, og når eldste begnte på skole betalte hun 4800. Her har de gratis leksehjelp til alle, så det forelnger skoledagen litt, samt at de reiser hjem selv. Så det kan være billigere å kutte SFO og heller redusere stilling.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Det var jo veldig dyrt da! Men er helt enig i at det er rådyrt! Vi har to stykk i barnehage, og 2 stykk på SFO. De eldste er bare på SFO 60%, men likevel må vi ut med ca 7500 kr hver måned (utenom juli) til bhg/SFO. Helt sprøtt. Det kjipeste er at de ikke har søskenmoderasjon. Verken mellom søsken på SFO, eller mellom søsken i bhg og SFO. Ellers er det dyrt med fritidsaktiviteter og utstyr til det også, noe som gjerne begynner for fullt med når de begynner på skolen. Barn blir nok bare dyrere med årene, ikke billigere ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg må ha full SFO-plass fordi jeg er student og vi får ikke dagene til å gå rundt uten..hun må leveres halv 8 hver morgen. TS
Gjest Filifjonka Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Det blir slett ikke billigere å ha barn når de blir eldre. :-( Jeg er så gammel at mitt eldste barn gikk i barnehagen før ordningen med makspris ble innført. Så kom maksprisen, og da ble SFO dyrere. Tror nok at det er noen kommuner som tar det inn igjen der. Angående skolegenser: Jeg kjøpte til mitt yngste barn i første klasse, den ble aldri brukt. Jeg har heller ikke sett så mange barn med skolegenser, så jeg tror ikke du trenger å tenke på at hun blir utenfor uten det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Vi betaler 2255 kr + kost(1200 kr frem til jul) for full plass på sfo. Her i Trondheim får vi søskenmoderasjon på 25% på sfo plassen når vi har en i bhg og en i sfo.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Vi betaler 1750 for full plass inkl mat!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #12 Skrevet 15. oktober 2011 Vi betaler 2180 i måneden for full sfo plass, har man flere barn på sfo så er det heller ikke noe rabatt slik at våre naboer som har 3 barn på sfo betaler nesten 6600 i måneden for og ha barna på sfo! Vi betaler ikke ekstra for mat, det er inkl og skolegenser har jeg aldri hørt noe om! Leksehjelp er gratis 2 timer i uka for alle som går i 1-4 klasse. Bor i Tromsø!:-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #13 Skrevet 15. oktober 2011 Jøss, det var dyrt for SFO-plass! Her koster SFO-plassen kr 1914,-. Ingenting ekstra for mat, og skolegenser kommer vi ikke til å få tilbud om i år. Elevrådet har bestemt seg for ikke å kjøpe inn, siden det har vært liten interesse tidligere år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå