Gå til innhold

Hvilken av disse hadde du valgt, og hvorfor? (bil)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du var avhengig av masse bagasjeplass hadde jeg gått for den første.

Det fordi Audi er svindyr å reparere og ofte også dyre å kjøre.

Toyota er på motsatt side av skalaen. dessutten var den også mye finere.

Skrevet

Helt klart Toyotaen.

Ny bil, ingen utlegg, ingen slitasjedeler som skal skiftes på veldig lang tid. Lav i driftskostnad. Praktisk og grei.

Min kjøring består seg i å kjøre 3 km til barnehagen, så kjøre 3 km til for å komme meg på jobb. Etter endt arbeidsdag så kjører jeg hjem igjen.

Så hender det at jeg kjører meg en tur på shopping, kjører ungene på turn, fotball, kor. Og av og til tar jeg meg en tur til ei venninne.

Når man har en sånn bil som har kjørt så mange kilometer, og er så mange år står reparasjonene i kø.

Registerreima må skiftes.

Radiatoren kan ryke.

Clutchen trenger skiftes.

Bremser trengst å skiftes.

Så ryker vindusheisen.

Så må man ta hjulstillingen.

Hjullager.

Akslinger.

Nye batteri.

Lakken begynner å kjenne det.

Reparasjonene står i kø, den ene etter den andre.

Men den så jo fin ut, den Audien, den gjorde jo det.

For alle oengene sart kan vi leie oss en sværing om vi vil dra på bilferie :-)

Må legge til at vi har bil å låne om vi skal på IKEA eller kjøpe litt større ting.

Skrevet

Vel, regreim byttes også på nye biler siden den ikke byttes ut fra alder, men kmstand. Det kan være den akkurat er byttet, javel, så da slipper du det da. Radiatoren kan ryke på nye biler også, så heller ikke et argument jeg ville satset på.

Jeg får ikke opp annonsen av en eller annen grunn. men batterier holder i årrekker, og jeg kjøpe nytt batteri i fjord til under 1000 lappen. så ingen kostnad å henge seg opp i.

Bremser,clutch,hjullager. ja det er slitasjedeler som kommer med hver eneste bil du kjøper deg. Er lakken godt tatt vare på, polert,vasket, og ikke minst oljebehandlet under. ja, så er ikke den mye slitt siden 2003. Jeg har en 1992 volvo 940. Den er fin i lakken enda. Polerte den nå på sensommern og den er som ny igjen.

MEN! hold det for gudskyld unna audi. hehe.

Nå sier jeg det med tanke på svakheter ved forskjellig bilmerker. Audi har svake motorer, topper og hjerne ryker fortere enn jeg rekker blunke, og skal du ordne det, ja da koster det deg ei hel månedslønn og litt til. Jeg har vært borti så mange audi som putrer å går på siste hakket uansett hvor nye de er. Og det er ALLTID trøbbel!

Sats på toyotan om det absolutt må bli en av de :) Men ta i betraktning at det kommer utgifter med denne og. det gjør det med alle biler.

Jeg derimot, kunne aldri valgt så ny bil. hehe. Her i huset sitter vi med en volvo og 3 amerikanske biler, og kunne ikke vært mer fornøyd. De går ALLTID :)

Skrevet

AUdien har gått grusomt langt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...