Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Minstemann blir 4 år i slutten av desember, og veier nå 14,6 kg ifølge badevekta her hjemme. Han sitter nå fremovervendt i et izi comfort sete, med 5 punkt sele. Tenker at det blir enklere å ta han inn og ut av bilen i et sånt sete som går fra 15 kg (beltstol) Men han er jo ikke helt 15 kg da... Er det ok å bytte før, eller ikke ? Med klær og sko er han jo uansett over 15 kg. Han er ca 1 meter høy tenker jeg. Har lest på bla a trygg trafikk at når barna sitter fremovervendt, er det tryggest med bilens eget belte fremfor 5 punkt sele. På grunn av belastningen ved et kræsj eller noe sånt. Men er så usikker....
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Ville byttet til beltestol ja. Kun fordi han alt sitter fremovervendt ellers ville jeg ikke anbefalt det.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Ja, han ble snudd i sommer. Da var han 3,5 år - og vi hadde tøyd strikken en stund da... En anne ting : Er barneutstyr billigere i danmark ? Skal dit om ikke så mange ukene... Det er i såfall Cybex vi kommer til å kjøpe. HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Vet ikke noe om priser på barneutstyr i Danmark, men DK er mer verdt enn NOK så det er ikke noe å spare på kronekursen i tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Da er det vel ikke noe vits. Takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Selv om kursen der er sterkere ville jeg uansett sammenligner priser før avreise
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Var i DK i august da var kursen ganske lik. Er ikke alt annet enn bleier billigere i Danmark?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Ta turen over til tyskland. Der er barneutstyr billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå