Gå til innhold

Hvor mange hadde rier uten pause?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Riene mine kom først med 10-15 minutters mellomrom, og da var de ikke så vonde, måtte bare puste litt gjennom dem. Før det hadde jeg masse uregelmessige sterke kynnere og sterke menssmerte tak liksom.

Så etter noen timer kom riene hvert 6 minutt, og varte ca 1,5 for så å komme tettere og tettere til det ikke var pause mellom. Utrolig slitsomt og vondt å ikke få hvile eller pause fra smerten, for da var riende VONDE!! Heldigvis gikk det fort siden riene var så effektive.

Hvor vanlig er det å ha rier uten pause? Jordmor kalte det stormrier. Jeg håper jeg slippper det neste gang for det var fælt å ikke få pausene. Greide ikke konsentrere meg om å puste gjennom riktig heller så lat ble bare helt fælt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med førstemann:) Var grusomt!!! Jordmor hadde jo på forhånd snakket om alle disse pausene man kom til å ha, og at man da kunne "hente seg inn" mellom alle riene.

Jeg fikk akupunktur for at jeg skulle klare å slappe av litt, men da ble riene dårlige slik at jeg måtte ha drypp. Fødselen varte i 8 timer, men det føltes som en evighet ettersom jeg ikke hadde noen pauser. Drypp gjorde også sitt til at ikke riene var spesielt behagelige;)

Kan trøste deg med at jeg har født to ganger etter dette, og begge gangene har jeg hatt gode pauser mellom riene:)

Skrevet

Når riene kom for fullt (de vonde) kom riene som hagl :/ uten pause! Trodde jeg skulle dø, men klarte det også, utrolig nok..

Skrevet

Mine har startet med 3-5 minutters mellomrom og vart 1-2 timer. Men da har også barna hvert ute. Hva menes med pauser mellom riene?

Skrevet

Pauser mellom riene er en liten pause før neste ri begynner. Noen sekunder eller minutter før neste ri begynner å komme.

Skrevet

Jeg fikk først "mor-datter"-rier. To rier rett etterhverandre uten pause og så fikk jeg "stormrier".

Lå stort sett i rier fra begynnelse til slutt uten pause. Var noen lange fire timer.

Skrevet

Jeg har det svart på hvitt at jeg hadde fem minutter fra starten på en rie til neste, og at de varte i ett minutt, fra og med fire cm. Da skal jeg ha hatt fire minutters pause. Men jeg kan ikke huske en eneste pause jeg..

Skrevet

jeg hadde sterke sammenhengende rier siste timen det viste ikke stor opp/nedgang i forhold til ctg målingene.. før dette kjendte jeg når de var på tur opp og ned, men så snart jeg kjendte det dabbet av kom det en ny.. var ikke mye pause nei! babyen var ute på to timer..

merket ikke noe forskjell på ri/pause under pressriene heller.. bare presset som en gal var gjort på 4 minutter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...