Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Dvs. vi spiser middag sammen med mine foreldre i fem-tiden. Etter middag drar mannen og jeg på fest. Ungene koser seg med besteforeldrene. Hva syns dere om det da? (det er eneste gangen i lpet av jula vi er på fest, dersom det gjør det bedre).
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg syns det er sært, vil dere ikke dele opplevelsen med barna når det skal sendes opp raketter og sånt? Jeg forstår vist barnet ikke hadde blitt 1 år en gang, da dro vi ut på nyttår. Men straks de begynner å få en større forståelse så kan det være ganske gøy for de å få se dette. Legg de på kvelden, å ta de opp rett før 12 når de er små som 2 år. DRIKKING skjer hele jula omtrendt, 1 og 2 juledag. Plenti med tid til å skjenke seg er det for dere. Kan dere ikke ha barnevakt da?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg har feiret få nyttårsaften med mitt eldste barn, fordi vi har fordelt samværet slik at barnet er hos meg hver julaften og hos far hver nyttårsaften. Og jeg er ikke barnefri selv om eldste er hos far da. For jeg har minste med meg hele tiden, for hn vil ikke far ha på samvær. Kun eldste......
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 Ikke jeg heller, men det er fordi jeg er på jobb... Får byttet så jeg har fri julaften men må jobbe nyttår. Heller det. De har det fint sammen med pappaen og hans venner/familie, alt ettersom.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 For meg er nyttårsaften familietid. Jeg feirer med mann og barn, og kanskje besteforeldre. Vil gjerne være med barna inn i det nye året. Men min søster har vært motsatt. Hatt barnepass og reist på fest med sin mann, evt de har hatt med barna så de sover mens foreldrene "fester" (litt mildere festing da tror jeg). Jeg har aldri hatt behov for å feste på nyttårsaften, og alltid trivdes hjemme med foreldre eller besteforeldre i stede. (Men så har det hendt vi her hjemme har vært med på eller hatt fest en annen dag i jula da, 3. el 5. dag og har da barnevakt. Feste kan jeg også gjøre "når som helst" ellers i året nesten.) Mens søs liker å feire med venner og godt å drikke og har gjort det siden hun kom i "feste-alderen". Tror det er veldig individuelt jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg syns det høres sært ut. Ikke fordi jeg mener at foreldre ikke skal feste eller fordi jeg er en kjiping, men for meg er nyttårsaften familietid og jeg ville ikke byttet bort spenningen, ventingen og de tindrende øynene til min datter når rakettene endelig sendes opp. Det er slike ting som gjør det verd alt "slitet" man har ellers i hverdagen som småbarnsmamma. Jeg tar meg gjerne en fest, men ikke på slike dager som skaper gode minner:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #7 Skrevet 15. oktober 2011 Her er eldstemann 10 år, vi har aldri feiret nyttårsaften uten barna. Vi kunne ikke tenke oss det heller.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #8 Skrevet 15. oktober 2011 Vi har gjort det en gang å dra på fest på nyttår, men da hadde vi bare 1 barn som var 2 mnd gammel. Kunne aldri gjort det nå. nyttår er for meg rolig og familietid, ikke fest. Men tar gjerne 1 fest eller 10 i løpet av året da:P
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #9 Skrevet 15. oktober 2011 Jeg synes det er sært. Jeg liker å gå inn i det nye året med dem som betyr mest for meg, nemlig mannen og barna våre Har faktisk ikke vært på nyttårsfest siden eldste ble født for 9 år siden
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 Vi feirer stort sett nyttårsaften med vennepar som har barn på samme alder. Er ikke typiske fest-mennesker, så det blir middag og kos hele kvelden. Selvsagt blir det litt vin og øl til maten, men ettersom jeg er total avholds ser jeg ikke det som et problem. Skulle noe oppstå, så er jeg alltid edru og kjørbar.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2011 #11 Skrevet 15. oktober 2011 Personlig har jeg ikke noe i mot at man tar en nyttårsfeiring uten unger.... Men ikke hver eneste nyttårsaften. Det synes jeg er litt i overkant, men det er meg da:) Jeg har nå alltid synes nyttårsfester aldri blir så bra som forventet;) Er jo morsomt som alle andre fester, bortsett fra at man er stivpynta, ikke taxi å oppdrive når man vil hjem, jævelig kaldt.... Så pleier heller å ta en romjulsfest;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå